ס'איז ממש הייליג

כשחסיד סאטמר למד חסידות עם החב"דניק

'המשפיע המוזיקלי' מענדל ראטה מספר על האווירה בשטיבלך 'שומרי שבת' בבורו פארק, לשם מגיע בחור חסיד חב"ד לשכנע אנשים ללמוד איתו חסידות - אבל מסייע גם בגשמיות (חסידים)

מענדל ראטה | כיכר השבת |
(צילום: מענדל ראטה)

יושב לי בשטיבלאך המפורסמים בבורו פארק "שומרי שבת", בקומה השלישית. הקומה השלישית של שומרי שבת, יש לה הסטוריה וניחוח מיוחדים, למי שיודע ומכיר. זוהי פינה שכוחה וקטנה במקום הכי לא שכוח. וכל מיני הטיפוסים נופלים לשם במשך היום.

יושבים שם לפעמים תלמידי חכמים רציניים שמחפשים פינה מעניינת להשלים לימוד עם חברותא טוב. נופלים שם לפעמים אנשים רעבים המחפשים מקום שאפשר בלי בעיות לאכול מנה מהירה בלי שמישהו ישפוט אותך ויעיף לעברך מבט. ומסתובבים שם באמצע הלילה כל מיני טיפוסים שנולדו לעולם בקו ייצור פחות הרמוני.

אתה מסתכל בעיניים שלהם ונזכר מהסיפורים המפחידים שהבהילו אותנו בהם בגיל 5, על כל מיני שחוטפים ילדים או שמתקשרים עם שדים.

הרבה יש מה לספר על שומרי שבת ועל הסיפורים שקורים בפינותיו השונות, למעלה, למטה, ומחוץ לבית המדרש, פינת הרחוב שנפגשים בה כל יום נשמות שונות ויוצרות איחודים וסיפורים.

אחד מהדברים שפוגשים בשומרי שבת, זוהי ההפצה של חסידי חב"ד הצעירים. למטה הם מקרינים לעיתים קרובות מסך עם ווידאו מהרבי זצ"ל, כאשר אנשים מכל הזרמים עוצרים ומסתכלים ומקשיבים. במקביל הם משדלים אנשים ללמוד חסידות ולהכיר קצת את תורת אדמור"י חב"ד לדורותיהם.

הבחור הצדיק הזה שבתמונה, מגיע לפה הרבה, עוצר אנשים, ומבקש רשות ללמוד איתם קצת 'חסידות'. פעם הוא אפילו הצליח למשוך אותי מפה אל 770 בקראון הייטס, ולהשתתף ב'התוועדות חבדי"ת' שהתקיימה שם.

השבוע, אני רואה אותו עומד למעלה בקומה השלישית, ומצליח לעצור בזה אחר זה חסידי סאטמער, וללמוד איתם חסידות. הבחור האחר שבתמונה, הוא חסיד סאטמער כבן 19 בערך. בשמעו את שאלת השליח הצעיר אם הוא רוצה ללמוד חסידות, הוא ענה לו בחיוך, יש לי בדיוק דקה בשביל זה. בסוף זה נמשך בערך 4 דקות. אני מסתכל עליהם בתום הלימוד, ושניהם מחוייכים ומאירים באור מיוחד של אהבה טהורה.

הבחור שאל את השליח הצעיר: זה מה שאתם קוראים לה בעצם 'הפצה'? והשליח עונה לו: אכן כן, זוהי המשימה שלנו, להפיץ את אור הבעל שם טוב בלבבות העם. הבחור הסאטמערער מסתכל עלי ואומר לי ביידיש: ס'איז ממש הייליג... זה ממש קדוש...

ועכשיו לנקודה הכי יפה בסיפור. השליח הצעיר הזה רצה ללמוד גם איתי חסידות. אבל לא היו לי מוחין הלילה כלל וכלל. אמרתי לו שהיום אני לא יכול, עבר עלי יום ממש מבולבל. מפה לשם, הבחור מבחין שאני מחפש שם משהו, והוא שואל אותי: מה אתה מחפש. אמרתי לו שהסמארטפון שלי התרוקן ואין לי כרגע מטען עלי, ואני מחפש פה בפינת ההטענה מטען שמתאים לאייפון. לא הצלחתי למצוא.

הבחור נכנס לעובי הקורה, ואחרי מספר דקות הצליח למצוא לי שם משהו, ואז נענה בחיוך: 'אם לא עזרה ברוחניות, לפחות עזרה בגשמיות'...

עזר לי למצוא מטען לאייפון שלי בתוך בית הכנסת, ברגע שהרגיש לי אבוד ומבולבל, בלי סמארטפון מוטען למען ד'.

שמע לי טוב, הרבי מליובאוויטש זצ"ל, אי שם למעלה בהיכל המואר שלך. הבאת חניכים טובים לעולם. חינכת אותם לאהבת אדם אמיתית, אנושיות, הגיון בריא, ועשייה אמיתית שמביאה אור ואהבה כל כך טהורים, כל כך טהורים ואמיתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר