הפגנה סוערת

"לא לטייח את רצח אהוביה": מפגינים הפכו ניידת משטרה

אלפים מפגינים מול משרדי מח"ש בירושלים, ברקע הדיווח כי לא יגישו כתבי אישום נגד השוטרים נגדם נטען כי נגחו ברכב בו נסע הנער • פינדרוס: "הם יכולים לפגוע בכל אחד ואחד מאיתנו" • צפו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השוטרים שניהלו את המרדף נגד הרכב בו נסעו נערי הגבעות, במהלכה התהפכו ונפטר הנער אהוביה סנדק, לא יואשמו. כך מדווח הערב (מוצ"ש) משה נוסבאום בחדשות 12.

מנגד, הנערים האחרים שהיו איתו ברכב יעמדו לדין על סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, מאחר שהשליכו אבנים על מכוניות פלסטיניות, לפי החשד. הנערים לא משתפים פעולה עם המשטרה ושותקים בחקירה.

במקביל, אלפים מפגינים כעת מול משרדי המחלקה לחקירות שוטרים בהר חוצבים בירושלים. האלפים קוראים "לסגור את ימ"ר ש"י" ו-"לא לטייח את רצח אהוביה סנדק ז"ל".

במהלך ההפגנה, הפכו ניידת משטרה. לפי הודעת דוברות המשטרה, המפגינים מתפרעים תוך תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, גרימת נזק לתשתיות הדרך- עקירת גדרות חציצה בין נתיבי התחבורה ועקירת תמרורים, וגרימת נזק לניידות משטרה.

בעקבות האלימות כלפי כוחות המשטרה נפצעו עד כה 4 שוטרים כתוצאה מיידוי אבנים וחפצים לעברם.

הניידת ההפוכה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הניידת ההפוכה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרב דב ליאור פתח את ההפגנה ונשא דברים במקום. האלפים מכל רחבי הארץ נושאים שלטים עם תמונתו של אהוביה.

ח"כ יצחק פינדרוס נאם בהפגנה ואמר: "יהודים שבמסירות נפש למען תורת ישראל, ארץ ישראל ולמען קדושת ישראל, ונהרגים כאשר אין איש פוצה פה. אין אף אחד זה לא מעניין. יש גוף אחד, שאין עליו שום בקרה, כפי שיש לכל עירייה, ולכל עמותה או מערכת".

"יש גוף אחד שיכול לעשות מה שהוא רוצה מבלי שאף אחד יכול לבדוק אותו, שמקים גוף של הבוגרים שלו כדי שיבדוק אותו. אם לא יהיה גוף רציני שיבדוק, היום זה נער צדיק, נער שישב ועסק בתורה ובקדושה, ומחר זה יכול להיות מישהו נוסף".

נאום ח"כ פינדרוס (צילום: חוננו)

פינדרוס הוסיף, "אסור לנו לשתוק ולתת לגוף הזה להיות ללא ביקורת, אסור לנו. אם לא יהיה על זה ביקורת, הם יכולים לפגוע בכל אחד ואחד מאיתנו".

"יש לנו שליחות להגן על עם ישראל, על תורת ישראל ועל קדושת ישראל, ואנחנו לא נירתע מאף אחד ונעשה הכול בשביל שנגלה, שלא יהיה קול דמי אחיך זועקים אליך מהאדמה, ואין על הדבר הזה שום כפרה. יהיה על הדבר הזה ביקורת וישלמו על זה מחיר, ובשם ה' נעשה ונצליח".

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות נשא דברים לקהל: "גם רוצח בשגגה נקרא רוצח. קחו אחריות על הרצח הזה. איזה גוף במדינה חוקר את עצמו? איפה ראינו ששוטרים יחקרו שוטרים? אין גוף בעולם שחוקר את עצמם. אנו קוראים לסגור את ימ"ר ש"י, נבלה יצאה מכם קודם כל לעשות סטופ. ואז לחקור איך קרא המוות המיותר הזה".

עו"ד איתמר בן גביר אמר הערב: "אם הערכה שהוצגה הערב נכונה, ובמח"ש סוגרים את התיק נגד השוטרים בפרשת סנדק, צריך לסגור את המחלקה לחקירת שוטרים ויפה שעה אחת קודם".

"רק ביום שישי האחרון שוחרר אחרון הנערים העצורים. לא ברור איך מח"ש יכולים לסגור את התיק מבלי לשוחח עם הנערים כשהם משוחררים ואין שוטרים ששומעים אותם ומעורבים בשיחה. לא ברור כיצד במח"ש מתעלמים משלל ראיות שמלמדות שהשוטרים פעלו בניגוד לחוק ובניגוד לנהלים הפנימיים של המשטרה. החלטת מח"ש רק תגביר את הקרע ואת הקיטוב בחברה הישראלית".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הניידת ההפוכה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הניידת ההפוכה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
הניידת ההפוכה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר