שנה אחרי

רוצח ר' יוסף עדיין 'לא כשיר נפשית' למשפט

שנה לאחר שתומאס גרפטון התפרץ לאירוע חנוכה בבית האדמו"ר מקאסאן במונסי, ניו יורק, ופצע חמישה - ביניהם אחד שנפטר מפצעיו, הצדק טרם נעשה בביהמ"ש (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המחבל בעת מעצרו (צילום: מתוך רשת CBS, משטרת ניו יורק)

שנה אחרי הפיגוע במונסי, במסגרתו בן מיעוטים דקר חמישה חסידים - ביניהם ר' יוסף ניימן שנפטר מאוחר יותר מפצעיו - בית המשפט טרם גזר את דינו של המפגע.

כזכור, בחג החנוכה של שנת תש"פ, בזמן שהתקיימה מסיבת חנוכה חסידית בביתו של האדמו"ר מקאסאן במונסי שבניו יורק, התפרץ לתוך הבית תומאס גרפטון, בן מיעוטים חמוש במצ'טה. גרפטון דקר באמצעות המצ'טה חמישה חסידים, ואלמלא הדפו אותו הנוכחים בעזרת שולחנות - זה היה יכול להסתיים עוד יותר גרוע.

בין חמשת הפצועים היה ר' יוסף ניימן בן ה-72, שאושפז במצב קשה. לאחר שלושה חודשים, הוא נפטר מפצעיו.

גרפטון נלכד בהארלם זמן קצר לאחר הפיגוע אך גזר דינו מתעכב, בשל רקע נפשי המיוחס לו. השופטים הורו לשלוח את הנאשם למשך מספר חודשים למוסד שישקם אותו עד שיהיה כשיר לעמוד לדין.

אולם גם כעת, שנה לאחר הפיגוע ובתום מספר חודשי שיקום במוסד במדינת מיזורי, שם אובחן כסובל מסכיזופרניה, הוא עדיין מוגדר 'לא כשיר נפשית' לפי הערכה פסיכיאטרית מהימים האחרונים, כך מדווח האתר המקומי lohud.

יצויין שבביתו של גרפטון בן ה-38 נמצאו כתבים אנטישמיים, צלבי קרס וחומרים לימודיים הקשורים להיטלר. עורכי דינו טוענים מנגד כי הרקע לפיגוע לא היה אנטישמי אלא נפשי.

הפרקליטים הממשלתיים שתובעים את גרפטון מצהירים כי הנאשם "חשוד שביצע עבירה חמורה ביותר, ויש סיבות להאמין שניתן להחזירו למצב של כשירות נפשית". שימוע שייערך החודש יקבע האם הוא ייכנס לכלא או לאשפוז כפוי.

רגעי מעצרו של תומאס גרפטון (צילום: מתוך רשת CBS, משטרת ניו יורק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר