"עיוותו את דברי הרב סילמן"

אחרי הספק: הדיין הבכיר התחסן - ומבהיר: די לקונספירציות

התיעוד שנחשף ב'כיכר' מפגישתו של הגר"י סילמן ועמיתיו הדיינים עם בכירי מערכת הבריאות, זויף על ידי מפיצי תיאוריות הקונספירציה ומתנגדי החיסונים • אלא שהרב כן התחסן - וההסבר, בפנים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב יהודה סילמן (צילום: שוקי לרר)

אב בית הדין בבני ברק, הגאון רבי יהודה סילמן, שתחילה לא היה חד משמעי באשר לחיסון מקורונה, התחסן בסוף השבוע האחרון, אחרי שקיבל את דעתם של גדולי הדור על הצורך החיוני בכך.

כזכור, לפני מספר שבועות נחשף ב'כיכר השבת' תיעוד מפגישת הדיינים בראשות הגר"י סילמן עם בכירי מערכת הבריאות, בפניהם הצהיר כי אף שסומך על המערכת הרפואית בענין, הוא מעדיף להמתין מעט לפני שיכריע שאכן נכון וראוי להתחסן.

כעת, אחרי שכאמור התחסן בעצמו, מסביר אחד ממקורביו של הרב סילמן, בשיחה עם 'כיכר השבת': "הרב בכלל לא חושב שהוא 'פקטור', אחרי הכרעת מרנן ורבנן. אך מכיוון שבקרב מתנגדי החיסון וחובבי תיאוריות הקונספירציות מופצים ציטוטים שגויים כביכול הוא בדעתם, החליט הרב להוות דוגמה אישית - וכבר בתחילת השבוע שעבר קבע תור להתחסן, וביום חמישי האחרון נטל את המנה הראשונה של הזריקה".

מפגש הדיינים והרופאים (באדיבות המצלם)

יהיו שיאמרו כי הדיין הבכיר שינה את דעתו. "ממש לא", מגיב המקורב בפסקנות, "מי שעקב אחרי דבריו של הרב, שחזק מאוד במספרים, יכול היה להבחין, כי מתחילה אמר שמתכוון לבדוק את הנושא - למרות שהוא סומך במאת האחוזים על גורמי הרפואה - זאת בשל הערכתו כי כדאי מבחינה סטטיסטית להמתין שיהיו שני מיליון מחוסנים ברחבי העולם".

"מה שקרה", מסביר המקורב, "שמאז פרסום התיעוד ב'כיכר השבת', כל אחד בחר לקחת את דברי הרב לכיוון שלו, והיו שאף ערכו את ההסרטה והפיצו אותה מעוותת ומסולפת בקבוצות שונות ברשתות החברתיות כדי 'להוכיח' שהרב נגד החיסון".

וכאמור, מדגיש תלמידו של הגר"י סילמן: "האמת הברורה היא שמלכתחילה הרב לא היה נגד החיסון. לכן אנחנו חורגים ממנהגנו להגיב - בשביל שהציבור יבין, ויילך להתחסן".

"כך או כך", אומר המקורב, "כעת הרב סילמן בטוח בחשיבות החיסון, בוודאי לאנשים מבוגרים מעל גיל 60 או לאוכלוסיות בסיכון. לגבי שאר האוכלוסייה, שטרם מיועדת לחיסון, הרב יכריע כשהדבר יהפוך לרלוונטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר