רוני נומה בתדרוך:

"הפוליטיקה משפיעה על האכיפה אצל החרדים; אנחנו לא חיים על הירח"

מה שיעור החרדים במפת המגפה כעת בישראל? האם בקרב המאושפזים התמונה שונה? המוטציה אכן חזק במגזר? והאם השיקול הפוליטי קשור למידת אכיפת ההנחיות? רוני נומה בתדרוך מרתק (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נומה. ארכיון (ללא קרדיט)

אלוף (במיל.) רוני נומה, ממונה הקורונה למגזר החרדי, מגלה הערב (ראשון) כי מתוך 18 דגימות חיוביות למוטציה הבריטית בישראל, מקורן של 13-14 הוא מהציבור החרדי.

בסך הכל, לפי דיווח ממשרד הבריאות, כ-100 דגימות נלקחו לבדיקה אם יש בהן את הריצוף התואם לוריאנט מאנגליה, מתוכן כ-18 כאמור יצאו חיוביות. ביחד עם אלו שזוהו מעצמם כנשאי המוטציה, המספר מגיע ל-23.

המקרים שזוהו בדגימות, מעבר לאלו ששבו מחו"ל, נמצאו ביישובים הבאים: ירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עלית, מודיעין עלית, גבעת זאב, רמת גן, טבריה, לקיה וכסייפה.

ובחזרה לתדרוך של נומה: לדבריו, רבע מתחלואת הקורונה בישראל נמצאת בחברה החרדית, בעוד בבתי החולים שיעור המאושפזים מקרב המגזר עומד על שמונה אחוזים.

במענה לשאלה, אמר נומה: "בוודאי שהכוח הפוליטי של החרדים משפיע על כך שאין אכיפה על מערכת החינוך החרדית ועל התקנות בחברה החרדית. אנחנו לא חיים על הירח. צריך לזכור שאנחנו גם בתוך מערכת בחירות. מי שאומר אחרת לא אומר אמת".

הלווית קורבן קורונה, אמש: מרת לאה קירשבוים ע"ה (צילום: איתמר קירשבוים)

כזכור, ‏בדרך להידוק הסגר, בשעות הקרובות אמור להיקבע הדיון המקצועי בענין בעקבות הזינוק בתחלואה, הידוק שלפי משרד הבריאות חייב לכלול גם את השבתת מערכת החינוך.

גם אם הצעד הדרמטי יאושר בקרב הבכירים, הוא יובא לאחר מכן גם לישיבת הממשלה והשרים יצטרכו להחליט אם לקבל או לדחות את המהלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר