הסערה בפתח תקווה

משרד החינוך לגרינברג: לחדול מכל פעולה לסגירת ביה"ס

לאחר שסגר את בית הספר - הלשכה המשפטית במשרד החינוך מבהירה לרמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, כי פעל בחוסר סמכות, הפר את חוק לימוד חובה ודורשת לחדול מכל פעולה שכזו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רמי גרינברג בשערי בית הספר, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר הסערה הגדולה שפרצה היום (ראשון) בפתח תקווה כאשר ראש העיר רמי גרינברג פעל לסגור את בית הספר "בית יעקב" במרכז העיר, בטענה לתחלואה גבוהה, כעת מתברר כי לפי הייעוץ המשפטי של משרד החינוך - גרינברג פעל ללא סמכות, בסגירת בית הספר, כפי שנטען במהלך היום. בנוסף, הוא נדרש על-ידם, לחדול מכל פעולה שתביא לסגירת בית הספר.

במכתב ששיגרה הערב עו"ד מיכל שאול מהלשכה המשפטית של משרד החינוך, הממונה על הייעוץ המשפטי של המחוז החרדי, לראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג והיועצת המשפטית של העירייה, עו"ד שרית גרינבאום, היא מבהירה לשניים כי לרשות המקומית אין סמכות לסגור את בית הספר.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים פעל סגר שר החינוך מאיר פרוש לאורך כל היום מול הלשכה המשפטית של המשרד, כדי שהנושא יובהר בצורה מירבית ובמהירות האפשרית.

המהומה בשערי בית הספר, הבוקר (באדיבות המצלם)

"הובא לידיעתנו כי הרשות המקומית בפתח תקווה הורתה לסגור את בית הספר 'בית יעקב פתח תקווה'", נכתב בפתח המכתב, "לרשות החינוך המקומית שבשטחה פועל בית הספר אין סמכות לסגור מוסדות חינוך וככל שהיא עושה כן היא עושה דין עצמי בחוסר סמכות ומביאה להפרת חוק לימוד חובה".

עוד מבהירה הלשכה המשפטית במכתבה כי "הסמכות הכללית להורות על סגירת מוסדות החינוך, בנסיבות בהן ניתנה הכרזה לפי סעיף 20 לפקודת בריאות העם, על מחלה מדבקת מסוכנת, נתונה למנהל הכללי של משרד הבריאות. באשר למצב שבו נדרשת סגירה זמנית של מוסד חינוך, מן הצורך לבצע חקירה אפידמיולוגית הרי שניתן יהיה לעשות כן, מכח הוראות של המנהל הכללי של משרד הבריאות".

בהמשך המכתב היא מצטטת את כל הוראות החוק בנושא הסמכות הכללית על סגירת מוסדות החינוך, וכן ההוראות שנקבעו לעניין הטיפול במקרה שבו אובחן חולה מאומת במוסד חינוך.

"מעיון בנוהלים האמורים עולה כי אלו אינם מקנים סמכות לרשות מקומית להורות על סגירת מוסד חינוך", מבהירה הלשכה המשפטית במשרד החינוך. עוד נכתב כי "מבירור שנערך עם מ"מ מנהל המחוז החרדי, גב' רות אלמליח, נמסר לכם כי אין לסגור את בית הספר וסגירתו לא אושרה על ידה".

לסיכום היא כותבת כי "מהמצטבר עולה שלא ניתנה סמכות לרשות המקומית להורות על סגירת בית ספר. על פי הוראות החיקוקים לעיל, הסמכות לסגירת מוסד חינוך נתונה לראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות או רופא מחוזי כהגדרתו בפקודת בריאות העם. בנסיבות המסוימות, אף מנהל מחוז במשרד החינוך רשאי להורות על סגירת מוסד חינוך כאמור.

"בהתנהלותכם", היא כותבת לגרינברג, "במסגרתה הוריתם וביצעתם את סגירת בית הספר הנדון, פעלתם בחוסר סמכות וכן יש בה משום הפרה של חוק לימוד חובה".

"לאור האמור לעיל", היא חותמת, "הנכם נדרשים לפעול בהתאם להוראות הדין והנהלים האמורים, ולחדול מכל פעולה המביאה לסגירת בית הספר, וזאת בחוסר סמכות".

מעיריית פתח תקווה נמסר כי "הנושא בבדיקה".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל היום (ראשון) בשערי בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר, בניסיון להביא לסגירת בית הספר, בטענה לתחלואה גבוהה - וזאת לכאורה בחוסר סמכות, שכן לפי משרד החינוך והחינוך העצמאי, אין הצדקה לסגירת בית הספר. גרינברג מצדו טען כי "אנחנו אחראים על בריאות הציבור בעיר. לא אף אחד אחר".

לאחר דין ודברים שהתנהלו אמש בקבוצות הוואטסאפ בעיר סביב סגירת בית הספר, הבוקר, התייצב רמי גרינברג עם עובדי עירייה בשערי בית הספר וסגר את המוסד החינוכי. לא מעט הורים הביעו תרעומת רבה על ההתנהלות השערורייתית, והטיחו בפניו כי אין זה מסמכותו.

במשך שעה ארוכה המשיכו הוויכוחים בשערי בית הספר, כאשר רק לאחר השעה 09:00 בבוקר הגיעה למקום המשטרה וכן מפקחת מטעם משרד החינוך, שהורתה לפתוח את בית הספר. ראש העיר רמי גרינברג עזב את המקום ומורות בית הספר נכנסו, אך הילדות נותרו בחוץ ונשלחו ללמוד היום במרחב הקולי.

ח"כ אליהו ברוכי, תושב העיר ולשעבר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, פנה הבוקר אל עו"ד דני חורין, שמונה לאחרונה למ"מ מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים וביקש את התערבותו המיידית "בדבר סגירת ביה"ס 'בית יעקב' בפתח תקווה בידי ראש העיר בעקבות תחלואה בקורונה".

"לאחרונה התגלו בבית הספר מספר מקרי תחלואה וההנהלה פעלה מיידית בנושא בהתאם להחלטות הממשלה. עם זאת, באופן שרירותי וברוטאלי הגיע ראש העיר פתח תקווה אל המוסד ודרש לסגור את בית הספר לאלתר על אלף תלמידותיו", כתב ברוכי במכתבו.

"בהתאם לנ"ל ועל רקע חומרת הדברים ודחיפותם", כותב ח"כ ברוכי, "אבקש לקבל לאלתר את חוות דעתך המשפטית בדבר סמכות ראש העירייה לפעול בניגוד לעמדת הממשלה והוראות משרד החינוך, ולמסור הנחיות ברורות וסדורות בעניין לראש עיריית פתח תקווה וליועץ המשפטי של העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר