"פיקוח נפש; אין חשש"

זקן אדמו"רי המועצת בהסבר הלכתי: למה חייבים להתחסן?

האדמו"ר מביאלה מפרסם מכתב הלכתי עם הסבר מנומק מדוע חייבים להתחסן נגד נגיף הקורונה, ולא לחשוש מהקונספירציות: "בעולם המזוהם שאנו חיים בו צריכים הרבה סייעתא דשמיא" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מביאלה (צילום: שמואל דריי)

זקן אדמו"רי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, האדמו"ר מביאלה מפרסם היום (שני) בכתב מיוחד עם קריאה לכלל הציבור להתחסן מפני נגיף הקורונה, מתוך נימוק הלכתי.

האדמו"ר, שכיהן במקביל במשך שנים ארוכות כרב העיר לוגאנו בשוויץ, מסביר במכתב מדוע יש צורך להתחסן נגד הקורונה גם בהיבט הלכתי, ולא לחשוש מהטענות העולות על נזקים רפואיים עקב החיסון.

המכתב מתפרסם כעת, אחרי שכבר חוסנו למעלה מ1,200,000 איש בישראל לבד, ולא נרשמו כמעט אירועים חריגים, ולכן פוסק האדמו"ר כי אין צורך לחשוש.

במכתב כותב הרבי כי "כאשר אנו רואים כי מגיפה זו סכנתה מרובה יותר ממחלות אחרות והפילה חללים רבים ל"ע בארה"ק ובחו"ל, ופגעה גם בצעירים אשר לא היו להם מחלות רקע, על כן לאור כי ניתנה הרשות לרופא ועל ידי כך שלא יחול עליו המחלה, לכן חובה להתחסן מדין ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

עוד כותב הרבי כי "היות ומזמן שהחלו בבדיקות החיסון עברו כבר הרבה חודשים ולא שמענו על מקרים שניזוקו, רק על יחידים ממש, וגם הם לא בוודאות מחמת החיסון, אלא בגלל מחלות רקע אחרות שהיו להם, וכפי שיכול לקרות בכל טיפול רפואי שלפעמים יש יחידים שעלולים להינזק, ולאחר שאלפים רבים כבר התחסנו והממוצע היומי עומד על למעלה ממאה אלף מתחסנים ביום וב"ה לא שמענו שארע להם דבר, הרי שעל פי הלכה ועל פי גורמי הרפואה חובה להתחסן".

האדמו"ר מוסיף ומדגיש כי "לא רק שאין חשש בחיסון, אלא אדרבה יש מצווה רבה של 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם', בדגש על מאד - דהיינו שצריך להתאמת ולהיזהר לקיים מצווה זו בפרט שרואים שמדובר בפיקוח נפש ממש, כשרואים כמה אנשים נפטרו מהמגיפה".

לסיום המכתב כותב הרבי כי "בעולם המזוהם שאנו חיים בו צריכים הרבה סייעתא דשמיא ושמירה מעליא מהקב"ה שלא נחלה במגיפות הן ברוחניות והן בגשמיות, והחיסון הנדרש לעשות הוא רק השתדלות מועטת לשמור על הבריאות והנפש, ואשר על כן כאמור חייב כל אחד ואחד להתחסן, הוא ובני ביתו, מלבד נשים מעוברות שימתינו עד לבירור הדבר האם הוא לתועלת גם עבורם".

המכתב המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר