לקראת סגר מחמיר

אדלשטיין לחרדים: "לא יהיו הנחות, הסגירה תהיה סגירה"

ברקע התחלואה המזנקת גם במגזר החרדי, וכוונת הממשלה להטיל סגר מחמיר יותר, שר הבריאות יולי אדלשטיין, במסר לציבור החרדי: "אין שום הנחות לאף אחד במדינה, הסגירה תהיה סגירה" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הבריאות יולי אדלשטיין (תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

שעות ספורות לפני ישיבת המשלה, הצפויה לקבל החלטה על החמרת הסגר וסגירת מערכת החינוך, שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, מעביר מסר לציבור החרדי לפיו לא יהיו הנחות לאף מגזר.

לדבריו: "אין שום הנחות לאף אחד במדינת ישראל, הסגירה תהיה סגירה, נקודה. לא יהיו מיוחסים בשום ציבור. הגיע הזמן להבין את זה, והגיע הזמן לפעול סוף סוך ביחד".

במהלך דבריו הוסיף השר אדלשטיין: "אנחנו מבקשים לבנות גשר בין מצב התחלואה הנוראי לבין הצלחת החיסונים. אנחנו נוכל לבנות את הגשר בתנאי אחד שלא נשחק בכאילו. אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל, ללא עבודה חוץ מעבודה חיונית, עם מערכת חינוך סגורה, עם אפס התקהלויות, רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה".

אדלשטיין הזהיר את אלו המסרבים לקבל את הסגר המלא: "זה עוד מאות רבות של מתים, עוד אלפים של חולים קשה, ועוד עשרות אלפי מאומתים. הממשלה קיבלה את ההחלטה על הסגר, מה שאצלנו נקרא סגר ימי תשרי, כשהיינו עם 2,900 מאומתים ליום. היום אנחנו ספרנו יותר מ-8,000 מאומתים ועוד לא התקבלה החלטת ממשלה".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', מנתונים פנימיים של משרד הבריאות עולה כי התחלואה במגזר החרדי מגיעה לשיאים שליליים. במשרד הבריאות מגדירים את תמונת התחלואה במגזר כ'מצב חירום'.

מהנתונים עולה כי רק אתמול נחשפו בישראל 2,434 חולים חדשים במגזר החרדי. מדובר ב-29% מכלל החולים החדשים אתמול. אחוז הבדיקות החיוביות במגזר עומד על 19.5%, בעוד במגזר הכללי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 7.7% בלבד.

באשר למספר הבדיקות המבוצעות, במגזר החרדי המספר עומד על 108.6 ל-10 אלף, בעוד במגזר הכללי מספר הבדיקות עומד על 120.2 ל-10 אלף.

מהנתונים עולה כי כלל הערים החרדיות והשכונות החרדיות בירושלים - אדומות בצבעי רמזור משרד הבריאות. בראש הטבלה נמצאת ביתר עילית עם אחוז בדיקות חיוביות העומד על 25.8%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר