גם בהודו מרוצים

תיעוד: ניסוי מוצלח למערכת ההגנה האווירית מפני תקיפה מהים

מערכת ברק 8, שמקנה הגנה אזורית רחבה מפני מגוון איומי תקיפה בזירה הימית, ומאוגדים בה מספר מערכות מפתח כמו מיירטים בעלי ראש ביות מתקדם, נוסתה בהצלחה. צפו (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: התעשייה האווירית לישראל IAI)

התעשייה האווירית השלימה בהצלחה ניסוי במערכת ההגנה האווירית ברק 8 MRSAM שבוצע בימים האחרונים משדה ניסויים בהודו, בשיתוף עם ה-DRDO (הרשות לפיתוח אמצעי לחימה במשרד ההגנה המקומי).

ניסוי זה, שהביא לידי ביטוי את כלל רכיבי מערכת הנשק, לשביעות רצונם של נציגי הצבא והמומחים המדעיים, כלל תרחישי ייחוס קיצוניים המאמתים את יכולות המערכת השונות. במסגרת הניסוי, שוגר מיירט מערכת MRSAM ממשגר יבשתי, וזה יירט בהצלחה את המטרות שהוצבו.

התהליך החל עם שיגור המטרה וכניסתה למסלול, אז איתר מכ"ם המערכת את האיום ועקב אחר המטרה במעופה, הטיל המיירט שוגר למסלול, עקב אחר המטרה ויירט אותה בהצלחה. גם שאר כל מרכיבי מערכת הנשק עמדו בהצלחה ביעדי הניסוי המורכב.

"היכולת המרשימה והמתקדמת של מערכת ההגנה האווירית MRSAM ברק, הוכחה שוב נגד מגוון רחב של איומים", סיכם בסיפוק מנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי. "כל ניסוי במערכת הגנה אווירית הינו אירוע מבצעי מורכב, וקיומו תחת מגבלות הקורונה הופך אותו למורכב אף יותר".

מערכת MRSAM, ממשפחת מערכת ההגנה האווירית ברק, הינה כידוע מערכת הגנה אווירית מבצעית הנמצאת בשימוש חיל הים הישראלי, כמו גם של זרועות הים, האוויר והיבשה בהודו, והיא פרי פיתוח ייחודי של התעשייה האווירית בשיתוף מפא"ת במשרד הביטחון.

מערכת ברק 8, שהיקף מכירותיה עומד בשנים האחרונות על יותר משישה מיליארד דולר, מקנה הגנה אזורית רחבה ונקודתית מפני מגוון איומי תקיפה בזירה הימית, מהאוויר, הים והיבשה, תוך שהיא מאגדת מספר מערכות מפתח הנמצאות בחזית הטכנולוגיה: מכ"ם דיגיטלי, מערך שליטה ובקרה, משגרים ומיירטים בעלי ראש ביות מתקדם.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר