ה'קורונה' בעולם הישיבות

התפרצות בברכפלד, שליטה ב'אור ישראל' וסגירה ב'סילבר'

הקורונה לא פוסחת על עולם הישיבות; בישיבת 'מיר ברכפלד' ניסו לעצור את ההדבקה אך בנתיים 50 בחורים נדבקו; ב'דרך חכמה' - סגרו את הישיבה ואילו ב'אור ישראל' השתלטו על ההדבקה (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פינוי תלמידי 'סילבר' למלוניות, השבוע (צילום: א.ש)

הקורונה בעולם הישיבות: בישיבת 'מיר ברכפלד', ניסו לעצור את ההדבקה הקטנה שהחלה בשבוע שעבר, אך אתמול (שלישי) התגלו קרוב לחמישים בחורים שנדבקו. במקביל, בישיבת 'אור ישראל' הצליחו למנוע את ההדבקה בצורה חכמה וב'סילבר', סגרו את הישיבה.

בישיבת 'מיר ברכפלד', התגלו בשבוע שעבר מספר בחורים בודדים שנדבקו בנגיף והם נשלחו מיידית למלונית הקורונה 'דן פנורמה' בירושלים.

הבחורים מספרים ל'כיכר השבת' כי "ראש הישיבה הודיע לאחר ההדבקה, כי הנהלת הישיבה מסירה את ידיה מהאחריות על הקורונה וכל בחור אחראי על עצמו. השבוע, ערכו בחורים מהוועדים היותר נמוכים בדיקות קורונה ונכון לעכשיו, התגלו קרוב ל-50 בחורים שנמצאו חיוביים לנגיף".

בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה, הצליחו למנוע את ההתפשטות של הנגיף, שהחלה לאחר ש-12 בחורים מוועד רביעי נדבקו והיה חשש שידביקו עוד בחורים.

מסיבת חנוכה בישיבה. (ארכיון כיכר השבת)

אחד מבחורי הישיבה מגולל ל'כיכר השבת', מה בדיוק קרה: "אחרי חנוכה פתחו קפסולות לכל הישיבה, אחרי עשרה ימים עשו בדיקות וכלל הבחורים יצאו שלילי לנגיף. שבוע אחרי חנוכה, הישיבה החליטה לפתוח קפסולות נוספות לבחורים שהיו צריכים בידוד, לאחר שהשתתפו במסיבה".

"בשבוע שעבר", מספר הבחור, "אחרי שהסתיים זמן השהות בקפסולה, עשו בדיקות קורונה לכולם, כדי לוודאות שכל הבחורים שליליים. ובקפסולות של וועד רביעי, יצא בחור אחד חולה בנגיף. בישיבה החליטו לא לאבד עשתונות, והכניסו את אותו בחור לבידוד ועשו בדיקות לשאר הבחורים שהיו איתו באותה קפסולה, בבדיקה השנייה התגלה שיש עוד 12 בחורים שנדבקו בצורה עקיפה מהחולה שהיה איתם ביחד".

"על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה בישיבה", הוא מוסיף, "החליטו לפנות את כל הבחורים החולים למלונית 'דן פנורמה' בירושלים, ושאר הקפסולה שלא נדבקו - עוד 17 בחורים - הכניסו למתחם מבודד בקמפוס הישיבה".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בישיבת דרך חכמה', התגלו בבת אחת, עשרות בחורים מאומתים - קרוב לחמישים אחוזים מהישיבה וכן חלק ניכר מאנשי הצוות.

ראש הישיבה הגאון רבי יונתן וילנסקי, החליט לא ליטול סיכון מיותר והודיע, כי כל הבחורים החולים ילכו למלונית ואלו שבריאים או שכבר נדבקו בנגיף - שילכו הביתה.

בכך, בהחלטה זו, הישיבה נסגרה דה-פקטו, והבחורים קיבלו הודעה, כי עליהם לחזור לישיבה ביום ראשון הבא - בשעות הערב.

כך או כך, ההחלטה שהתקבלה היא כי הישיבות הגדולות עם פנימייה יוחרגו מהסגר ויוכלו להמשיך ולעמול בתורה בישיבה, אם כי, יוטל איסור מוחלט על הבחורים לצאת מתחומי הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר