סוף לדרמה

אחרי האלימות: ניצחונו של ג'ו ביידן - אושר בקונגרס

אישור הקונגרס, הליך בירוקרטי משמים שהפך לאירוע שכבש את הכותרות הראשיות, הסתיים כצפוי עם ניצחון של ג'ו ביידן, למרות ההתפרעויות האלימות הלילה בגבעת הקפיטול (עולם)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בטבת תשפ"א | 07.01.21
(צילום: שאטרסטוק)

הקונגרס של ארצות הברית אישר הבוקר (חמישי) באופן סופי את הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, אחרי הלילה הסוער בגבעת הקפיטול.

הדיון המשמים המתקיים כחלק מהליך בירוקרטי, הפך הפעם לאירוע שגרף את הכותרות הראשיות של התקשורת בעולם כולו, בשל האירועים הסוערים שנלוו אליו.

בתחילה, בשל הודעת מספר חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית כי יגישו התנגדויות, אך כצפוי - כולם נדחו והם רק עיכבו במעט את הדיון.

בהמשך, היה זה הנשיא עצמו שהפעיל לחץ על סגן הנשיא מייק פנס לא לקבל חלק מקולות האלקטורים. פנס סירב, הבהיר כי הדבר לא בסמכותו, ומנע את הניסיון הנוסף.

לסיום, היה האירוע הדרמטי מכל, כאשר בסיום עצרת תמיכה בנשיא דונלד טראמפ מול הקונגרס, פרצו מתפרעים לתוך גבעת הקפיטול.

הדיון הופסק, חברי קונגרס הוצאו החוצה וארבעה מהמפגינים נעצרו אחרי שפרצו לתוך שהסנאט וללשכותיהם של בכירים מהמפלגה הדמוקרטית.

לאחר כל הדרמות והניסיונות לעכב את מינוי ביידן, אישר כאמור הקונגרס האמריקאי ברוב קולות את הניצחון של ג'ו ביידן, שיושבע בעוד כשבועיים לנשיאות ארה"ב.

לאחר אישור הניצחון, אמר הנשיא טראמפ: "אף שאני לא מסכים לחלוטין עם תוצאות ההצבעה, תהיה העברה מסודרת של השלטון ב-20 בינואר".

טראמפ הוסיף ואמר כי "ההצבעה בקונגרס מייצגת את הסוף של הכהונה הראשונה הגדולה ביותר בהיסטוריה הנשיאותית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר