בכפוף לשימוע

היועמ"ש החליט: כתב אישום נגד דרעי, ללא עבירת השוחד

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, בגין עבירות מס בלבד • מנדלבליט מנקה את אריה דרעי העבירה המרכזית, החשד לשוחד (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

חמש שנים לאחר שהמשטרה פתחה בחקירה נגדו, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע לפרקליטו של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, כי החליט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות מס, וזה בכפוף לשימוע.

כזכור, החקירה נפתחה בקול רעש גדול עם חשד מרכזי של עבירת שוחד, אך דווקא מעבירה זו דרעי נוקה וכתב האישום לא יכלול את עבירת השוחד.

כתב האישום כולל עבירות מס בשלושה אירועים שונים. בין היתר, מכירת נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים.

בפתח החלטתו כותב מנדלבליט: "לא נמצא בסיס ראייתי מספיק להעמיד לדין את השר דרעי במספר עניינים נוספים". עוד נכתב: "במסגרת החקירה נמצא כי אין תשתית ראייתית המלמדת על ביצוע עבירות שחיתות שלטונית ע"י השר דרעי. יחד עם זאת, נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס".

יו"ר ש"ס דרעי הגיב להחלטה: "‏לאחר למעלה מ-5 שנות חקירה קשות, אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עברות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי.‏

"אני מתכוון להמשיך להתמקד בתפקידי כשר הפנים והדאגה לחלשים שזקוקים לסיוע, בעיקר בתקופת הקורונה ושמירה על זהותה היהודית של המדינה".

פרקליטו של דרעי, עו"ד נבות תל צור, מסר בתגובה: "לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות ומייסרות, קבע היועמ"ש בפתח החלטתו כי הוא מנקה את השר אריה דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית.

''היועמ"ש הדגיש שהחלטתו אינה סופית והוא שוקל העמדה לדין בעבירות מס בלבד וגם להן בעזרת השם, תנתנה בשימוע תשובות הולמות".

אריה דרעי משוכנע: התיק ייסגר

כזכור, המשטרה המליצה להעמיד לדין את דרעי בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר ושיבוש חקירה. אך כאמור, היועמ"ש מנקה את דרעי מעבירות אלו, והחליט להגיש נגדו - בכפוף לשימוע - כתב אישום רק בחשד לעבירות מס.

בראיון שהעניק בעבר ל"כיכר השבת", התייחס השר דרעי לחקירה ואמר כי הוא בטוח שהיא תסתיים בטוב: "אני משוכנע. בזה, אני משוכנע. אני לא רוצה לפרט, קיבלתי החלטה שלא לדבר. אני מקבל את זה באהבה, אני רואה בזה מתנה של הקב"ה שנתן לי, כדי לעורר אותי ולהתקרב אליו יותר, אני מקבל את זה באהבה גמורה, אני יודע מה יש, אני יודע מה השאלות ששואלים אותי, אני יודע מה התשובות".

"ייקח עוד קצת זמן, יש לי סבלנות, זה לא ירפה את ידיי, אמשיך למלא את צוואתו של מרן", הוסיף דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר