תיק אריה דרעי

"חמש שנים של שפיכת דם, עינוי דין והתעללות"; התגובות לכתב האישום נגד אריה דרעי

במערכת הפוליטית מגיבים להחלטת היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, להגיש כתב אישום נגד אריה דרעי בעבירות מס בלבד: "לסגור את התיק ואף להתנצל בפני דרעי" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שעות לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לנקות את יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מעבירות השחיתות השלטונית ולהגיש כתב אישום - בכפוף לשימוע - בעבירות מס בלבד, במערכת הפוליטית מגיבים וקוראים לבטל את האישום נגד דרעי.

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, הגיב: "פרסום ההחלטה בעניין השר דרעי בעיתוי של בחירות איננה ראויה ב'לשון המעטה'. אחרי חמש שנות הדלפות בלתי פוסקות על "חומרת ההאשמות..." ומשההר הוליד בקושי עכברון, מן היושר היה להודיע על סגירת התיק ואף להתנצל בפני השר דרעי על עינוי הדין".

יו"ר 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש: "אני משבח את עמידתו האיתנה של השר דרעי לטובת כלל הציבור החרדי ואת עשייתו המרובה. למרות ועל אף 5 שנות עינוי דין בעניינו, שאני משוכנע שאין בו ממש, ראיתי מקרוב כיצד הוא שקוע כל כולו בענייני ציבור ומתעלם לחלוטין מחקירות הללו. ידידי ר' אריה, עלה והצלח"

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ יצחק פינדרוס: "5 שנים של שפיכת דם, 5 שנות עינוי דין והתעללות, 5 שנים של חקירה שאין בה כלום הסתיימו בקול ענות חלושה".

אני רוצה לאחל לידידי השר דרעי שימשיך בפעילותו הציבורית המבורכת למען הכלל, בלי רתיעה ובלי חשש, כפי שעשה בכל שנותיו במערכת הפוליטית - כולל בחמשת השנים האחרונות. חזק ואמץ".

יו"ר 'האיחוד הלאומי', ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר: "עינוי הדין והחזקת דרעי בגרון חמש שנים על ידי הפרקליטות הם שחיתות שלטונית שמחייבת סגירה של התיק. פרקטיקה נלוזה וחמורה הרבה יותר מעצם העלמת המס. אבל למרבה הצער אין שום סיכוי בעולם שמנדלבליט יעשה את זה. הוא כבר הוכיח שהוא ושיקול דעת ציבורי ואחראי הם שני קווים מקבילים שלעולם לא נפגשים".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי: "השר דרעי ימשיך להנהיג את תנועת ש"ס לעוד שנים של עשיה ברוכה והישגים גדולים למען עם ישראל ולמען השכבות המוחלשות.

"היועץ המשפטי לממשלה החליט לבטל את כל האישומים הקשים נגד יו״ר תנועת שס, השר אריה דרעי. לאורך כל הדרך היה ברור ואמרנו זאת שהשר דרעי ינוקה מכל ההאשמות וגם כעת אנו סמוכים ובטוחים שגם שתי עבירות המס יסגרו לאחר השימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה".

השר לשירותי דת, יעקב אביטן, כתב: "היום התבשר עם ישראל את מה שידענו לאורך כל הדרך, שיו״ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי, המבוגר האחראי בממשלה, נקי מכל אשמה ואנו סמוכים ובטוחים שגם שתי עבירות המס ייסגרו לאחר השימוע.

"דרעי עבר חמש שנים של ייסורי גוף ונפש, אותם קיבל באהבה ובדומיה, כשהוא מקדיש את כל זמנו ומרצו לעשייה מהפכנית בטיפול בקורונה והבאת הישגים אדירים לכלל הציבור והשכבות החלשות".

ח"כ יוסי טייב אמר: "מברך על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שהחליט לשים קץ ל 5 שנים של סבל ועינוי דין שעבר יו"ר תנועת ש"ס השר אריה מכלוף דרעי והחליט לבטל את כל האישומים הקשים נגדו. יחד עם כל עם ישראל האמנתי בחפותו של השר דרעי לאורך כל הדרך וקיויתי שינוקה מכל ההאשמות נגדו".

הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "קראתי את הודעת היועץ. דעתי היא שאין שום הצדקה לקבל החלטה בתיק כזה אחרי חמש שנות חקירה. דרעי לא אחראי בשום צורה למריחה בתיק. לכן, לדעתי צריך לגנוז את התיק לאלתר ולהתחשבן אתו על שומות המס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר