יעבור את החסימה?

עוד סדק במפלגות 'רק לא ביבי': בוגי יעלון צפוי לפרוש מ'יש עתיד'

בשל חילוקי דעות בין יו"ר 'תל"ם', איש הליכוד ושר הביטחון לשעבר משה בוגיע יעלון, ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צפוי יעלון, לפרוש מאיחוד המפלגות וללכת לדרך עצמאית (חדשות, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
משה יעלון ויאיר לפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יו"ר מפלגת 'תל"ם', שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, החליט לפרק את השותפות האסטרטגית שקיים עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד - ולרוץ לבד.

כפי הנראה, מחר (ראשון), צפוי הרמטכ"ל לשעבר להודיע על כך רשמית ולצרף אנשים חדשים למפלגתו, שקיימת כבר שנתיים אך מעולם לא רצה לבד.

ע"פ גורמים ב'יש עתיד', שורש המחלוקת בין לפיד ליעלון היה באשר לדרך הריצה. לפיד רצה שיעלון ישאר לצידו, אך כחלק מאיחוד רשמי ורק תחת 'יש עתיד', ללא השארת 'תל"ם' - אך יעלון סירב.

יאיר לפיד הגיב באופן רשמי לפרישתו הצפויה של יעלון ואמר: "אני מעריך ומכבד מאוד את ‎יעלון ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

'תל"ם' צפויה לקבל בסקרים מספר הנמוך מגבול אחוז החסימה, ולהצטרף לעוד רשימות בגוש "לא נתניהו" שחרב חדה מונחת על צווארן: 'תנופה' של עפר שלח, 'הכלכלית' של ירון זליכה, 'העבודה', 'מרצ' וגם 'כחול לבן' של גנץ.

ללא איחוד בין לפחות חלק מהרשימות הללו השמאל צפוי להפסיד לפחות ארבעה מנדטים, החיוניים לניסיונותיהם להחליף את בנימין נתניהו.

בשלושת השבועות הקרובים צפויים דיונים רחבים בין אישים, גורמים ועסקנים בניסיון למנוע ריצה עצמאית של כל אחד מהם - על אף שחלק כבר התחייבו שירוצו לבד, כמו גנץ וזליכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר