שיבוש הליכי חקירה

אחד השוטרים ממות אהוביה סנדק ז"ל נעצר

מח"ש עצרו את אחד השוטרים שהיו מעורבים בפרשת אהוביה סנדק בחשד לשיבוש הליכי חקירה, עו"ד של משפחת סנדק הציגו למח"ש ראיות לשיבוש חקירה מצד השוטרים (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילום: דוברות)

אחד השוטרים שהיו מעורבים במרדף המשטרתי בו נהרג אהוביה סנדק ז"ל נעצר על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

2 בלשים נוספים שהיו מעורבים במרדף נחקרו הלילה שוב. בהמשך היום יוחלט במח"ש האם לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של השוטר שנעצר.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המייצג את משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל כנפגעי עבירה, הגיש בימים האחרונים מספר תלונות בגין שיבוש הליכי חקירה, כנגד השוטרים המעורבים בהרג הנער. עו"ד יאדו העביר למח"ש ראיות ברורות לחשש לשיבוש הליכי חקירה מצד השוטרים מה שייתכן והביא למעצר.

"נער צעיר נהרג בידי שוטרים, והחקירה חייבת להיות יסודית ומעמיקה על כל ההבטים העולים מחומר הראיות, לרבות שיבוש הליכי חקירה בידי השוטרים המעורבים", אומרים בארגון חוננו.

בחוננו הוסיפו, כי "צריך לזכור, שהשוטרים כתבו את דוחות הפעולה רק 5 שעות לאחר האירוע, ונחקרו 3 ימים לאחר האירוע, זה זמן ממושך שנעשו בו דברים. בנוסף, ישנם סימני שאלה נוספים במספר נושאים סביב החקירה, שהצבענו עליהם כבעייתיים. ראינו שגם גורמים במח"ש הצביעו על הדברים כבעייתים ומעוררי שאלות".

"אנו ציפייה שכלל השוטרים יחקרו על כלל התלונות. עד כה אנו מאוכזבים מאד מאופן החקירה, ומהדברים שפורסמו מתוך גורמים במח"ש, החקירה פה חייבת להתנהל אחרת ולשנות מגמה, מדינת ישראל חייבת לחקור ולתת תשובות כיצד שוטרים ממשטרת ישראל גדעו את חייו של נער צעיר".

"עד כה חקירת השוטרים היתה רפה, ולא מקצועית - נקווה שמעצר השוטר הוא לא מס שפתיים לציבור שדורש תשובות, אלא תחילתה של שינוי מגמה אמיתי במח"ש", נמסר.

כזכור, חוות דעת של חוקר תאונות ובוחן תנועה בדימוס, שהוגשה למחלקה לחקירות שוטרים, קובעת כי רכב הבלשים הוא שסטה ונגח את רכב הנערים במהלך המרדף, וכתוצאה מכך נגרם מותו של אהוביה סנדק ז"ל.

בחקירתם במח"ש טענו השוטרים כי אכן הייתה התנגשות אך היא נגרמה, לטענתם, משום שרכב הצעירים סטה מהנתיב.

מאז המקרה מתקיימת מידי ערב מחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל, בנקודות רבות ברחבי הארץ. המוחים דרשו להקים ועדת חקירה חיצונית שתחקור את התנהלות ימ"ר ש"י ואת הרג הנער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר