פרסום ראשון

התפרצות הקורונה בישיבות הגדולות: כלל הרבנים יתחסנו

מנהלי הישיבות הגדולות התבשרו, בהודעה רשמית שהגיעה כעת, כי כבר השבוע יתחילו לחסן בהן את הרבנים. בתוך כך, חלה התפרצות קורונה בישיבות נוספות • וגם: ראשי הישיבות, הגיסים, שחלו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: בהודעה שנשלחה היום (שני) למנהלי הישיבות הגדולות נכתב, כי כבר השבוע יתחילו לחסן בהן מפני הקורונה, את אנשי הצוות.

מה שהוביל להחלטה זו של המשל"ט (מרכז השליטה שבמשרד הבריאות), זו ככל הנראה ההתפשטות המואצת בישיבות והגעת החיסונים הנוספים בארץ.

"בשעה טובה", התבשרו מנהלי הישיבות בהודעה החדשה, "אנו מקווים להתחיל את החיסונים לאנשי הצוות (תפעול ומלמדים) בהמשך השבוע או תחילת שבוע הבא".

במשל"ט הוסיפו: "לאחר ריכוז כלל אנשי הצוות והתפעול, נעדכן בדבר מועד והמשך תהליך התחסנות. אנא מלאו את הטבלה בהקדם והשיבו במייל חוזר. פרטים נוספים לגבי תהליך החיסון, יישלחו בהקדם".

מנהל ישיבה מפורסמת אומר ל'כיכר השבת': "מדובר בבשורה אדירה לעולם הישיבות. כל הרבנים - כולל ה'משיב' בן ה-26 - יחוסנו, ויוכלו לבוא וללמד ללא כל חשש".

הקורונה בישיבות

כאמור, בימים האחרונים התגלו חולים נוספים בישיבות רבות. כך לדוגמה בישיבת נתיב הדעת ('קפלן') כ-25 בחורים נדבקו בנגיף, ובישיבת בית מדרש גבוה ('פינקל'), יותר מ-20 בחורים יצאו חיוביים.

בשתי הישיבות הבחורים החולים נשלחו למלוניות הקורונה בירושלים, זאת כדי שלא יגרמו להדבקה נרחבת יותר בתוככי הישיבות.

בתוך כך, גם בישיבת עטרת ישראל שבמודיעין עילית, אחד מאנשי הצוות חלה בקורונה והכניס בחורים ור"מים לבידוד. מתוך הבחורים שבודדו ונבדקו, נמצא בחור אחד חיובי לקורונה.

הגיסים, ראשי הישיבות, שנדבקו (צילום: שוקי לרר)

בישיבת 'נתיב הדעת', בה כאמור הייתה הדבקה של מספר בחורים, גם ראש הישיבה הגאון רבי בונים שרייבר יצא חיובי בבדיקת הקורונה, זאת יותר משבוע לאחר שהתחסן בחיסון נגד הנגיף. "מצבו טוב", מספרים הבחורים בישיבה ל'כיכר השבת'.

גיסו, הגאון רבי זליג ברוורמן (חתנו של מרן הגר"ח קנייבסקי), מראשי ישיבת סאדיגורה, נדבק אף הוא בנגיף, כבר לפני מספר ימים, אף הוא לאחר שחוסן.

אישור חיוני שניתן לאנשי הצוות בישיבות
הטבלה שעל מנהלי הישיבות למלאות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר