ראיון בלעדי

הרב חושף: כך חולצו היהודים מתימן לאיחוד האמירויות

הרב אלי עבאדי, אליו פנו בני המשפחה החרדית בלונדון לפעול לחילוץ הוריהם שנותרו בתימן, מספר ל'כיכר השבת', בלי להרחיב בפרטים שלא לסכן את יהודי תימן, על המבצע (עולם)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: courtsey וסוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)

סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות חשפה היום (שני) כי חולצו עוד שתי משפחות יהודיות מתימן, ואלו זכו להתאחד עם נכדיהם כעבור שנים ארוכות בהם לא נפגשו.

הרב אלי עבאדי, רב הקהילה היהודית בדובאי, מספר בראיון ל'כיכר השבת' על מבצע החילוץ ההרואי של היהודים מתימן, והבאתם לארץ שקטה ומובטחת.

בלי להרחיב בפרטים מיותרים, על מנת שלא לסכן חלילה את חיי היהודים שנותרו בתימן, מספר הרב עבאדי כי לא מדובר רק בפעולה טכנית של הטסת היהודים מתימן לאיחוד האמירויות, אלא במבצע מורכב יותר.

הכל התחיל מפנייה שקיבל הרב עבאדי מבני משפחות של אותם יהודים שחולצו מתימן, המתגוררים כיום בלונדון. הרב, נענה לפניותיהם ויצר קשר עם גורמי הממשל הרלוונטיים.

הרב עבאדי מודה לממשלת איחוד האמירויות

הרב עבאדי מבקש לציין לשבח את הממשל באמירויות. "הם התגייסו לסייע במהירות. תוך עשרה ימים מאז הפנייה, כבר התאחדו המשפחות".

מדובר במקרה השני בו איחוד האמירויות מחלצת יהודים מתימן. הפעם, מדובר בשתי משפחות. אחת התאחדה כעבור 21 שנה, והשנייה לא נפגשה "רק" 15 שנים.

על השאלה האם צפויים מבצעי חילוץ נוספים, מסרב הרב עבאדי לענות עם אותו נימוק של שמירה על חיי היהודים שנותרו בתימן.

לסיום, מבקש הרב להודות, תוך שהוא מציין כי גם המשפחות היהודיות הודו, לממשלת האמירויות על העבודה הנפלאה שעשו בהצלת נפשות, ועל כך שהביאו לאיחוד המשפחות.

יצוין כי באופן כללי, למרות שתימן נמצאת בתוך מלחמה עקובה מדם, מלחמת אזרחים של המורדים הח'ותים הממומנים על ידי איראן ופועלים נגד הממשלה, היהודים מוגנים יחסית על ידי הרשויות.

עם זאת, אלו שלא הספיקו לברוח בזמן, תקועים במדינה - מה שהוביל לכך ששנים ארוכות לא נפגשו קרובי משפחה. איחוד האמירויות, התערבה ופועלת על מנת לאחד אותם מחדש, תוך שהיא מביאה אותם מתימן ומלונדון למפגשים באיחוד האמירויות.

המפגש המרגש (צילום: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)

אחרי שהתאחד שוב עם משפחתו שנותרה מאחור בתימן, אמר יצחק פייז לסוכנות הידיעות האמירויות (WAM) כי הוא לא ראה את סבו וסבתו מאז שהיה ילד, לאחר שעבר לבריטניה מתימן.

הוא סיפר, "הפעם האחרונה שראיתי אותם הייתה בילדותי. הם פוגשים היום את נכדיהם הגדולים לראשונה. היום איחוד האמירויות הערביות הגשים את חלומי של משפחתי לאחר שאיבדנו תקווה להתאחד, לאחר 21 שנות פרידה".

קרוב משפחה נוסף אמר: "מילים אינן יכולות להביע עד כמה אנו אסירי תודה לאיחוד האמירויות. אנו שמחים מאוד להיות כאן מאוחדים עם בן משפחתנו. איחוד האמירויות היא באמת מולדת האהבה, הסובלנות והשלום".

"אנו מודים לאיחוד האמירויות על התמיכה הגדולה בחיבור המשפחתי הזה. זו דוגמה לגישה ההומניטרית של איחוד האמירויות, כמו גם לערכים האצילים של סובלנות וחיים משותפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר