"לא לצאת מהבית"

שיא שלילי מפרוץ המגפה: 34% מהחולים החדשים - חרדים

ממספרים פנימיים של משרד הבריאות עולה כי 20.6% מהנבדקים במגזר החרדי - חיוביים לקורונה • בכיר במשרד הבריאות: "מתחילת המגיפה לא היינו במצב כזה, לא בקצב ולא במספרים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

34% מחולי הקורונה החדשים שנחשפו אתמול (שני) בישראל - בני המגזר החרדי. כך עולה מנתונים פנימיים של משרד הבריאות שהגיעו לידי 'כיכר השבת'.

מהנתונים עולה כי רק אתמול נחשפו בישראל 3,226 מאומתים חדשים במגזר החרדי. 20.6% מהנבדקים במגזר קיבלו תשובה חיוביות לנגיף הקורונה, בעוד במגזר הכללי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 7.9% בלבד.

באשר למספר הבדיקות ביחס ל-10,000 תושבים, נראה כי אין ירידה במספר הבדיקות במגזר החרדי העומד על 136.4 בדיקות ל-10,000. מספר דומה למספר הבדיקות במגזר הכללי.

הפרויקטור נחמן אש בריאיון לישי כהן

כמו כן, באשר לערים החרדיות, המובילות בטבלת הרמזור האדום של משרד הבריאות, ביתר עילית מובילה באחוז הבדיקות החיוביות עם 27.69% בדיקות חיוביות. הערים מודיעים עילית ואלעד עומדות על 19.405 בדיקות חיוביות, בני ברק עם 16.5%, רכסים עם 13.81% וקרית יערים עם 11.46%.

גורם בכיר במשרד הבריאות אמר ל'כיכר השבת' כי: "מתחילת המגיפה לא היינו במצב כזה, לא בקצב ולא במספרים. מי שבריאותו חשובה לו - שלא ייצא מהבית. המוטציות תופסות גם את מי שנזהרו מתחילת הקורונה".

לדבריו: "זה אבסורד להידבק דווקא עכשיו כשיש חיסון. כולנו רואים את הדיווחים מבתי החולים ומבינים שהדבר האחרון שאנחנו רוצים זה להגיע לשם במצב של עומס".

"אני קורא לציבור כולו ולציבור החרדי שנמצא כעת בשיא ההתפרצות לא לצאת מהבית. פשוט לא. זה האינטרס שלכם", הוסיף הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר