מדבר לראשונה

טראמפ: "הליך ההדחה נגדי מעורר זעם, לא רוצה אלימות"

כמעט שבוע אחרי המהומות בגבעת הקפיטול, פתיחת הליך ההדחה נגדו וחסימתו בטוויטר, הנשיא דונלד טראמפ - עליו כבר דווח כי הוא בהתקף זעם - מדבר לראשונה ומתנער מהאלימות (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

כמעט שבוע חלף מאז המהומות בגבעת הקפיטול, ורק היום (שלישי) נצפה לראשונה הנשיא דונלד טראמפ, כשהוא יוצא מחדרי המגורים בבית הלבן.

טראמפ עושה את דרכו למדינת טקסס, שם יצפה מקרוב בהתקדמות עבודות בניית החומה בגבול עם מקסיקו, אחת מהבטחות הבחירות של טראמפ עוד משנת 2016.

ביציאה מהבית הלבן לקראת הביקור, מסר הצהרה קצרה בנוגע למהומות שהיו ביום רביעי שעבר, אז פרצו תומכיו לקפיטול. 5 אנשים נהרגו במהומות.

טראמפ התייחס לשאלות הכתבים האם תומכיו ימשיכו להפגין נגד מה שהם מכנים "גניבת הבחירות", ואמר להם: "אני לא רוצה אלימות".

בהמשך, התייחס הנשיא גם להליך ההדחה שהחלו לקדם נגדו חברי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים ואמר כי מדובר ב"דבר נורא".

הנשיא טראמפ טען כי "הליך ההדחה נגדי מעורר זעם", ואמר כי מדובר ב"המשך של ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה".

הוא טען כי האשמות הדמוקרטים כי דבריו הובילו להסתה הינה "טענה מגוחכת לחלוטין", והתעקש כי כל דבריו היו ראויים ולכן הוא לא חוזר מהם.

בתגובה לחסימתו מהרשתות החברתיות, טוויטר ופייסבוק בטענה כי הסית לאלימות אמר טראמפ: "ענקיות הטכנולוגיה עושות דבר נורא לארצות הברית".

לשאלה האם בכוונתו להתפטר מתפקידו, שמונה ימים בלבד לפני השבעתו של ג'ו ביידן לנשיאות, סירב דונלד טראמפ להשיב.

יצוין כי במהלך הימים האחרונים, בהם לא נצפה בציבור, דיווחו כלי תקשורת בארה"ב כי טראמפ חטף התקף זעם ואף פרסמו שאלות בנוגע לשפיותו, כולל הטענה כי הוא מסתובב בחדרו כשהוא מדבר לעצמו.

אתמול הציגו הדמוקרטים את סעיפי הליך ההצבעה נגדו, ומחר תתקיים ההצבעה בנושא. טראמפ יהפוך לנשיא הראשון בתולדות ארה"ב שהצביעו נגדו פעמיים בהליך הדחה.

הפעם הקודמת הייתה לפני שנה בעקבות פרשיית אוקראינה גייט, אך גם הפעם, למרות שההצבעה תעבור בבית הנבחרים שם יש רוב דמוקרטי, היא תיחסם על ידי הרפובליקנים בסנאט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר