למרות מתווה הקפסולות

מהומה באור ישראל: פקחי עירייה נכנסו לבדוק 'התקהלות'

"המקרה הכי הזוי שראינו, אין גבול לציניות", כך הגדירו תלמידי 'אור ישראל' ותושבי השכונה, את מה שקרה הערב בישיבה בפתח תקווה, לאחר שפקחי עירייה ניסו לחדור לתוככי הישיבה • צפו (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המהומה סמוך לישיבת אור ישראל בפתח תקווה (צילום: מאיר שפנייר)

בישיבת 'אור ישראל', בפתח תקווה, נכנסו הערב (שלישי), מספר פקחים של עיריית פתח תקווה - ללא רשות למבנה הישיבה, ואחד מהם אף ניסה לקפוץ מעל הגדר.

ישיבת אור ישראל, היא אחת הישיבות ששמרה באופן הדוק על כללי הקורונה, ועד לחנוכה, לא היו נדבקים כלל מקרב תלמידי הישיבה.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', לפני קרוב לשבועיים, החלה לפרוץ הדבקה בישיבה, אך בשיטה מורכבת ובעלות כספית גדולה, הצליחו בהנהלת הישיבה למנוע את הסחף והתחלואה נעצרה.

מסיבה שטרם ברורה, הערב, ניסו מספר פקחים של עיריית פתח תקווה, להיכנס לישיבה, כביכול כדי לבדוק, האם הבחורים שומרים על תקנות הקורונה.

אחד הבחורים בישיבה מגולל ל'כיכר השבת', את מה שהתחולל הערב במקום: "עשרה פקחים! - לא פחות ולא יותר, הגיעו לפני קרוב לשעתיים למתחם הישיבה.

"במשך יותר משעה, ניסו הפקחים בכוח, להיכנס לתוך הישיבה - שהיא מתחם פרטי, כדי לבדוק האם הישיבה שהכי שומרת, יש שם בעיות. האם מר גרינברג, בדק את כל החנויות מזון מהיר במרכז העיר, האם הם שומרים על ההנחיות? מה הוא נטפל עלינו".

תושב השכונה מספר ל'כיכר השבת' כי "זה הדבר הכי הזוי שראיתי מימיי, מדובר באובססיה חולנית, שאין לה שום התכתבות למציאות. אנחנו שמענו על הפקחים, ומיד הגענו, כל תושבי שכונת גני הדר, שם שוכנת הישיבה, כדי למחות מחאה נמרצת נגד הפקחים, יש גבול לציניות ולאפליה.

"כך או כך, הרב שמואל טירר, מנהל הישיבה המיתולוגי, עמד בפרץ - בפני הפקחים ולא נתן להם להיכנס, והסביר להם שהמקום הוא פרטי, שמתנהל באדיקות לפי מתווה הקפסולות. לאחר שהחלה התגודדות של רבים מתושבי השכונה, הפקחים החליטו לקפל ציוד וללכת מהמקום".

יו"ר 'יהדות התורה' בעירייה, ישראל פרידמן, הגיב למקרה ותהה: "חנויות שווארמה ופלאפל במרכז העיר פתוחות חופשי ואת כל הפקחים שולחים לישיבה ששומרת על כל הכללים ואפס תחלואה. רק כי מישהו לא הצביע כמו שרצו. הלו. אגף הביטחון - מחכים להודעת תמיכה מיידית... או שבשביל לקבל את בית אגף הנוער - הכל כשר? והוא רחום יכפר עוון".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "סייר בטחון פעל על פי קריאה שקיבל על התקהלות לא חוקית שמתבצעת במקום, בהגיעו למקום הפקח לא הבין שמדובר בישיבה הפועלת על פי מתווה חוקי של קפסולות, ונכנס לשטח הישיבה מאחר שחשב שזה התקהלות לא חוקית, לאחר שהוסבר לו כי מדובר בישיבה הפועלת על פי חוק, הוא עזב את המקום.

"מצער שבמקום להדבר ולהסביר ישר מתלהמים ויוצרים מחלוקת ודיבה. אין ספק שאם היה מבוגר אחראי שמסביר לסייר, כלום לא היה קורה והכל היה מסתיים ברוגע ושלווה, אך יש כאלה שחיים מליבוי אש ושנאת חינם ואיתם הקודש ברוך היא יעשה משפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר