70 יום לבחירות

לבד או עם בנט: גדעון סער מאבד מנדטים

כמה מנדטים שווה איחוד של מפלגות השמאל? כמה מנדטים תקבל רשימה משותפת של גדעון סער ונפתלי בנט? והאם יש במפלגות החדשות מי שעוברת את אחוז החסימה? (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עוד 70 יום, יצעדו אזרחי מדינת ישראל אל הקלפיות ובינתיים, המערכת הפוליטית סוערת עם שורה של מפלגות חדשות שהוקמו, לצד דיווחים על איחודים פוטנציאליים בין מפלגות.

סקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע ופורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 מראה את חלוקת המנדטים אם הבחירות היו נערכות היום.

הליכוד במקום הראשון עם 29 מנדטים, בעוד תקווה חדשה של גדעון סער ממשיכה במגמת ההיחלשות ומקבלת 16. ימינה בראשות נפתלי בנט יורדת ל-13, מספר זהה של יש עתיד. הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות: גם ש"ס וגם יהדות התורה יקבלו לפי סקר זה שמונה מנדטים לכל מפלגה.

ישראל ביתנו עם 7; הישראלים של רון חולדאי עם 6; מרצ עם 5 וכחול לבן עם 5 מנדטים.

שאר המפלגות לא עברו את אחוז החסימה, אך אלו אחוזי התמיכה באותם מפלגות:

המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה 2.7%; הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'2.5%; מפלגת העבודה 1.1%.

הבית היהודי 0.7%; תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון 0.7%; עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר 0.7%; תנופה בראשות עפר שלח 0.3%; גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס 0.1%.

במקרה של איחוד בין תקווה חדשה וימינה, מפת המנדטים תראה כך:

הליכוד - 30; תקווה חדשה וימינה - 25; יש עתיד -15; הרשימה המשותפת - 10; ש"ס - 8; יהדות התורה - 8; ישראל ביתנו - 7; הישראלים - 6; מרצ - 6; כחול לבן - 5 מנדטים.

במקרה של איחוד מפלגות השמאל, "יש עתיד", "הישראלים", "כחול לבן", "תל"ם", "תנופה", "העבודה" ו"הכלכלית החדשה" - מפת המנדטים תראה כך:

הליכוד - 30; איחוד גוש המרכז-שמאל - 28; תקווה חדשה - 13; ימינה - 12; הרשימה המשותפת - 10; ש"ס - 8; יהדות התורה - 8; ישראל ביתנו - 7; מרצ - 4 מנדטים.

עוד נשאלו המשיבים, מבין האישים הבאים, מי היית מעדיף שיהיה ראש הממשלה?

בנימין נתניהו 33%; גדעון סער 13%; יאיר לפיד 12%; נפתלי בנט 10%; רון חולדאי 8%. אף אחד מהם - 14%, ואילו 10% ענו: לא יודע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר