"הכל משמים"

כואב: כך המחנך שנפטר, נזהר מקורונה • צפו

בני משפחתו של הרב רושניבסקי ז"ל בטוחים: "הקב"ה לבדו קוצב את ימיו של אדם. אנחנו רק צריכים להיזהר" • המחנך המוערך, שסבל ממחלות רקע, תועד כששימש חזן מחלון ביתו. צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בני משפחתו של הרב יעקב רושניבסקי זצ"ל, המחנך הנערץ מירושלים שנפטר אתמול מקורונה, היו רגועים יחסית לאורך חודשי המגפה, משום שידעו כי אביהם משתדל להישמר באופן מושלם ולמלא אחר כל ההנחיות, בשל מצבו הבריאותי. עובדה זו רק מוכיחה כעת לאבלים, כי "הכל משמים".

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראה ר' יעקב בחג הסוכות האחרון, כאשר הוא נזהר מלהשתתף פיזית בתפילת השחרית של אחד מימי חול המועד, שהתקיימה מתחת לחלון ביתו שבשכונת הר נוף.

המנוח, שהיה ידוע כבעל רגש חם בכל נושא ובפרט בעניינים שבקדושה, נצפה מזמר בקולו בכוונה ובקול רם, כחזן של המנין, את המזמור בהלל "מה אשיב להשם", ומצטרף בכך לשירתם של המתפללים קומה מתחתיו, עליהם השקיף.

כזכור, כפי שתואר ב'כיכר השבת', את עיקר סיפוקו בחייו שאב הרב רושניבסקי ממעשי חסד, עידוד לימוד התורה אצל בני נוער וחינוכם במסירות והשקעה עצומות.

כך נהג בהיותו תקופה מסוימת בסקטולנד, וכך גם בירושלים - בשכונת הר נוף - בה ההורים השתוקקו כי יזכו שישמש כמחנך לבניהם.

הלוויתו, אתמול

למרבה הצער, למרות הזהירות המופלגת בה נקט לאורך כל תקופת הקורונה, בשל מחלת הסוכרת בה לקה, "נגזרה הגזירה", כלשון בני משפחתו, "והוא נפל כקורבן נוסף למגפה המשתוללת", בגיל 71.

"שיהיה ברור", מדגישים קרוביו האבלים של ר' יעקב רושניבסקי ז"ל: "אנחנו מאמינים שהקב"ה לבדו קוצב את ימיו של אדם. אבל אנשים שלא שומרים ונזהרים מהקורונה, הרי הם השליחים להפצת המחלה ולמוות בלתי נמנע של אנשים".

צפו בתיעוד המרגש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר