"שיבוש ההשקפה"

האידאולוגיה הכריעה: גדולי ישראל אסרו מלוניות לבחורים

"היו בעיות במלוניות, אך מה שצרם לגדולי ישראל - היה החיבור עם הבחורים הדתיים לאומיים", כך מסביר אחד העסקנים את מכתב גדולי ישראל, לאסור על בחורי ישיבות ללכת למלוניות (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין ומרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: אלי קובין)

תם עידן מלוניות הקורונה לבחורי הישיבות: גדולי ישראל שבראשם מרן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, יצאו היום (שישי) במכתב הקורא להימנע מללכת למלוניות.

הרקע לדרישת גדולי ישראל, הוא בשל המכשולות שהיו בחלק מהמלוניות, הן בענייני צניעות והן בענייני פריצת גדרות בנושא שתיית אלכוהול ושימוש במסארטפונים.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', במלוניות שלא יועדו רק לבחורי ישיבות, היו בעיות חמורות בצניעות וכן היה תלונות על גניבת אוכל מהמטבח בלילה ושתיית אלכוהול.

הדיון בין הבחורים שהסעיר את גדולי ישראל

אך לדברי עסקן, שהיה הגורם שהביא לגדולי ישראל את הבעיות במלוניות: "עיקר הקצף של גדולי ישראל, היה על 'הסימפוזיון' שנערך בין הבחורים החרדים לדת"לים ופורסם בהרחבה ב'כיכר השבת', זה דבר הכי חמור מבחינת גדו"י, הערעור על ההשקפה והכנסת דעות פסולות - זה דבר שעוד לא היה", מסכם אותו עסקן.

במכתב כותבים גדולי ישראל: "בדבר המלוניות המיועדות לחולי קורונה, כפי שהוברר לנו רבו המכשולות בהם, וגם במלוניות המיועדות לבחורי ישיבה בלבד, הרי האווירה שם אינה מתאימה לבני תורה השואפים לעליה בתורה ויראת שמים".

"וזה", מוסיפים גדולי ישראל במכתבם, "מלבד המפגעים הרוחניים העלולים להימצא במקומות אלו ואכמ"ל, ובפרט לבני הישיבות הקטנות מלוניות אלו הם סכנה רוחנית ממש".

"על כן", קובעים גדולי ישראל "יש להימנע מלשהות ממלוניות אלו כלל (שלא במסגרת המשפחה) ובוודאי כל ישיבה תדאג לתלמידה להתאים להם מקום ראוי הן בישיבה עצמה והן במקום אחר מטעם הישיבה מתוך אוירה תורנית ושמירה על כללי הבריאות".

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע כי השבוע התקיימה שיחת 'זום', בין מאה מנהלי ישיבות עם נציגי המשל"ט מיקי אדלשטין ועוד, ומטעם פקע"ר הרב גבריאל כהן, ראש דסק החרדים בפקע"ר, בישיבת התקבלה החלטה לעשות הפרדה בין המלוניות, למען הסדר הטוב.

אך מספר מנהלי ישיבות אומרים ל'כיכר השבת', כי לאחר המכתב של גדולי ישראל, הסיפור הסתיים ומבחינתם, תם עידן המלוניות בקרב בחורי הישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר