מצפצף על ההנחיות

חולדאי הודיע שיפתח את 'התרבות'; אדלשטיין: "הפקרות"

רון חולדאי, המתמודד לכנסת וממשיך בכל-זאת לכהן כראש עיריית ת"א, הודיע כי יפתח את התרבות - למתחסנים, בניגוד להנחיות; לשכת אדלשטיין: "עושה פוליטיקה על חשבון הציבור" (חדשות, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רון חולדאי (צילום: Miriam Alster/Flash90)

יו"ר מפלגת 'הישראלים', רון חולדאי, ממשיך בתפקידו כראש עיריית תל אביב ומעורר שוב סימני שאלה לגבי טיב החלטותיו העירוניות בתקופת מערכת הבחירות.

הבוקר (ראשון) הודיע חולדאי כי בניגוד לעמדת משרד הבריאות והחלטות הממשלה, ובניגוד להחלטות שהתקבלו - עיריית תל אביב תפתח בתחילת פברואר את כל מוסדות התרבות בשטחה, למי שקיבל שתי מנות חיסון נגד קורונה.

"לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום", הסביר חולדאי את החלטתו התמוהה, "אצלנו זה מעשים ולא דיבורים".

בראיון שהעניק הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב'כאן רשת ב'', אמר חולדאי כי "יש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם דרכון ירוק - אין סיבה שמי שהתחסן לא יהיה יכול להגיע לקאמרי. אי אפשר לחכות שנתניהו יפתח את זה יום לפני הבחירות".

החלטה זו מגיעה אחרי הפרת הנחיות אחרת של יו"ר 'הישראלים', שבשיתוף פעולה עם ביה"ח איכילוב חיסן את כל צוותי ההוראה בתל אביב, לפני שמשרד הבריאות החליט לתעדף את המורים.

בלשכת שר הבריאות, יולי אדלשטיין, תקפו בחריפות: "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. ההפקרות של רון חולדאי, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד להחלטת ועדת התעדופים המורכבת מאנשי מקצוע בלבד, וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו".

שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב גם הוא להחלטת חולדאי ואמר כי "כפי שהודענו בשבוע שעבר, עולם התרבות עומד להיפתח ראשון במתווה 'תרבות באחריות' והדרכון הירוק הכולל מתחסנים, מחלימים ונבדקים. אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצרכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית ואמיתית. כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד.

"כבר שבועות ארוכים בונה משרד התרבות יחד עם מנהלי מוסדות התרבות והיוצרים הישראלים את המתווה המסודר לפתיחת עולם התרבות, בתל אביב ובכל הארץ ואני שמח שכבר בתקופה הקרובה הוא יצא לפועל.

"כמעט מיותר לציין שזה יקרה רק בתיאום עם משרד הבריאות ותוך שמירה מוקפדת על הבריאות של המגיעים למופעים. נמשיך לעסוק בעשיה, בהזרמה של מאות מיליוני שקלים למוסדות התרבות, בפתיחה אחראית ובטוחה שלהם. כל מי שרוצה להיות חלק מהתהליך באופן רציני מוזמן בשמחה".

סגן השר אורי מקלב הגיב בחריפות: "עולם הפוך רואים - דגל התרבות והשעשועים זה חשוב, אך עולם שלם של מסורת יהודית שורשית, לימוד התורה והתפילות זה לא חשוב?! אנחנו נמשיך להניף את דגל המסורת השורשית שהיא אבן היסוד של העם היהודי ואתה תמשיך להניף את דגל המרד".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, תקף את חולדאי בראיון ל'כאן רשת ב' ואמר כי "אם ראש עיר חרדי היה מצהיר שהוא פותח את בתי הכנסת בעירו למתחסנים ומחלימים היה מתרחש פה עליהום תקשורתי, כשרון חולדאי אומר זאת הביקורת צוננת עד בלתי נשמעת, אין חרדים - אין תגובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר