אבל בצאנז

ה'הויז בחור' של ה'שפע חיים': הרה"ח רבי ישכר דב בעריש ויינריך ז"ל

בשעות האחרונות התמוטט בביתו שבבני ברק, הרה"ח רבי ישכר דב בעריש ויינריך, מהיושבים ראשונה בחסידות צאנז, בשל היותו ממקורביהם של האדמו"ר הנוכחי ואביו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל (באדיבות המשפחה)

אבל בחסידות צאנז ובעיר בני ברק, עם היוודע פטירתו של הרה"ח רבי יששכר דב בעריש ויינריך ז"ל, מחשובי החסידים, לאחר מאמצי החייאה שעבר בביתו, והוא בן 81.

המנוח נולד בפולין, ניצל מהשואה האיומה בדרך נס של ממש, וכשהיה בגיל 9 בלבד הצליח לעלות לארץ ישראל, בה התקרב מאוד לאדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א, ובמהלך השנים אף שימש כ'הויז בחור' שלו.

מכריו של ר' ישכר מספרים על אדם מאיר פנים ונעים הליכות, שהיה מחייך לכולם, איש משפחה ואבא יקר שעסק לפרנסתו בתחום היהלומים.

זכה להיות מהיושבים ראשונה ב'טישים' בחסידות צאנז בנתניה, לשם נהג להגיע לעתים קרובות כדי לשהות בצילו של האדמו"ר.

עוד הם מספרים, כי הרב ויינריך התרחק מגינוני כבוד. כך לדוגמה, כאשר היה מגיע למרכז חסידות צאנז בנתניה, "התארח כאחד האדם ממש, מבלי לדרוש לעצמו תנאים טובים, העיקר כדי לשהות בקרבת הרבי אליו היה מחובר מאוד".

בשעות האחרונות התמוטט המנוח בביתו, ולאחר פעולות מצילות חיים, נאלצו לקבוע את פטירתו, למגינת לבם של בני המשפחה וחסידי צאנז.

בפטירתו, הותיר אחריו הרה"ח רבי ישכר דב בעריש ויינריך ז"ל בנים ובנות, נכדים וצאצאים ההולכים בדרך התורה והחסידות. הלווייתו תצא בשעה 15:30 מרחוב יונה הנביא 17 בבני ברק, לבית העלמין סגולה בפתח תקווה, שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר