בתום סאגה ארוכה

הגאון רבי שמעון מאיר ביטון נבחר לרבה של העיר לוד

שש שנים לאחר שהחל הליך הבחירות לתפקיד רבה הראשי של העיר לוד, נבחר הערב הגאון רבי שמעון מאיר ביטון למשרה הרמה, בתום סאגה ארוכה ומתמשכת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שמעון מאיר ביטון (צילום: באדיבות המצלם)

ועדת הבחירות לרבנות העיר לוד, בראשות ראב"ד תל אביב, הגאון רבי זבדיה כהן, הודיעה הערב (ראשון) כי הגאון רבי שמעון מאיר ביטון מונה לתפקיד רבה הראשי של העיר לוד. הרב זכה ב14 קולות מחברי גוך הבוחר. יצוין כי הרב ביטון נמצא בבידוד בשל חשיפה לחולה קורונה מאומת.

בניגוד למערכות בחירות אחרות, ש"ס לא התערבה בגלוי לטובת אחד הרבנים ופעלה לקיום הבחירות, מה שכאמור לקח זמן רב בשל עתירות לבג"צ שעיכבו את ההליך.

על התפקיד התמודדו אחת עשר רבנים, שני הבולטים היו: הגאון רבי שמעון מאיר ביטון, רב קהילת 'עוד יוסף חי' בעיר שזכה לתמיכת ראש העיר והגאון רבי יצחק מוזגרשוילי, רב שכונה בעיר, שזכה לתמיכת קהילת חב"ד בעיר, שזכה ב-10 קולות מחברי גוף הבוחר.

הליך הבחירות לרבה של לוד נפתח כבר לפני שש שנים, בתקופת כהונתו של השר דוד אזולאי ז"ל, אך נעצר שוב ושוב בהחלטת בג"צ, בשל בדיקה משטרתית באשר לדרך בו השיג אחד המועמדים את תעודת הכושר לרבנות.

הרב ביטון, יליד קרית שמואל, למד בצעירותו בבית הספר "אהרון הראה" של הציונות הדתית. המשיך וסיים את מסלול הישיבות קטנה וגדולה בתומכי תמימים חב"ד צפת וקרית גת.

לפני 26 שנים, מיד לאחר נישואיו עבר להתגורר בלוד והחל בפעילות הפצת תורה בשליחות הרבי מליובאוויטש. עם הקמת שכונת גני יער פתח את בית הכנסת "עוד יוסף חי", שהלך והתפתח לאחד מבתי הכנסת הגדולים והפעילים בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר