בגלל הקורונה

איחוד האמירויות דוחה את הפטור מויזה לישראלים

אחרי הכרזת ישראל על חובת בידוד לשבים מדובאי, הודיעה היום איחוד האמירויות כי הפטור מויזה שהיה אמור להיכנס בחודש הקרוב יידחה לחודש יולי בשל התחלואה בנגיף (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחר עיכובים ועיכובי נוסעים בשדה התעופה, משרד החוץ של איחוד האמירויות הודיע היום (שני), למשרד החוץ בירושלים על השהיית הסכם הפטור מוויזה לישראלים עד 1 ביולי. הפטור היה אמור להיכנס לתוקף בעוד כחודש.

כזכור, אמש הודיעה ישראל כי השבים מאיחוד האמירויות יזדקקו לבידוד במלונית בשל התחלואה הרבה שם. על פי גורמים ישראלים, ההחלטה של איחוד האמירויות לא מגיעה על רקע "נקמה" בשל ההודעה אמש, אלא כרצון משותף לצנן את גל התיירות בשל התחלואה הגבוהה בשתי המדינות.

"בהתאם להסכם הפטור מאשרות שנחתם ואושרר על-ידי שתי המדינות, ולנוכח המאמצים לרסן את התפשטות נגיף הקורונה, הסכם הפטור מאשרות כניסה יושהה עד ל-1 ביולי", נאמר בהודעת האמירויות, "השהיית ההסכם נעשתה בהתאם לסעיף 12(2) להסכם, שלפיו, כל צד רשאי להשהות את יישומו של ההסכם, בין היתר מטעמי בריאות הציבור".

במצב העכשווי, אזרחים ישראלים שירצו לטוס לדובאי יידרשו להצטייד באשרת כניסה בטרם יטוסו, ואזרחי איחוד האמירויות יידרשו להצטייד מראש באשרת כניסה, בטרם יטוסו לביקור בישראל.

ממשרד החוץ האמירתי הדגישו, כי צעד דומה ננקט מול מדינות נוספות, בהן מרבית מדינות אירופה, הודו ופקיסטאן.

כעת הארכת הזמן עד לפטור לוויזה, יאפשר למערכת הביטחון הישראלית זמן נוסף כדי להיערך ולבחון את האפשרויות הביטחוניות הנכונות יותר כיצד לנהוג באזרחי איחוד האמירויות שירצו להגיע לביקור בישראל. בישראל חוששים ממפגעים שינסו "לרכב" על הפטור מויזה ולחדור לישראל מבלי שמערכת הביטחון יכולה להיערך מראש ולעבור על הרשימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר