קרב גירסאות

המלחמה במוטציה נכשלה בגלל היועמ"ש?

שר הבריאות אדלשטיין טען היום, "לא יכולנו להכריח כל ישראלי שנכנס ארצה להיבדק בגלל בעיות משפטיות". היועמ"ש מנדלבליט הגיב כי מדובר בטענה שקרית (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

הממשלה עתידה לדון מחר (שלישי) האם להאריך את הסגר המהודק בשבוע נוסף נוכח התחלואה המבהילה, וכן בשאלת חיוב כל אדם שנכנס ארצה בהצגת בדיקה קורונה שלילית טרם העלייה למטוס.

עד כה, עשרה חודשים לתוך המגיפה ועם יותר מ-4,000 נפטרים, הממשלה לא השכילה לחייב זאת, אע"פ שמדינות רבות בעולם עשו זאת, בהן אוסטרליה, טייוואן ועוד רבות.

ע"פ הערכות מומחים, אחד הכשלים שהובילו לתחלואה כ"כ רחבה בארץ בימים אלו היה אי סגירת השמיים מאיחוד האמירויות, מדינה שהוגדרה אדומה ע"י משרד הבריאות, אך נשארה ירוקה מטעמים דיפלומטיים.

אך מתברר כי לדעת שר הבריאות יולי אדלשטיין, מי שאשם באי-חיוב הצגת בדיקה שלילית בכניסה ארצה הוא היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

בריאיון בגלי צה"ל אמר אדלשטיין: "גורמי היועמ"ש ומשרד המשפטים התנגדו ואמרו שאי אפשר להעביר תקנות שמחייבות ישראלי שחוזר ארצה בבדיקת חובה. עכשיו הבעיות נפתרו, ואנחנו נחייב סוף סוף בדיקה של כל החוזרים מחו"ל".

היועמ"ש, באירוע חריג, הוציא הכחשה פומבית ורשמית לטענת שר הבריאות: "אין כל אמת בטענה שהיועמ"ש מנע חיוב בדיקה בכניסה לארץ. הנושא התבקש רק בשבוע שעבר, ואנו מדגישים כי קיימת דרך משפטית מתאימה להסדיר את הסוגיה".

ממונה הקורונה, הפרופ' נחמן אש, אישר את גרסת היועמ"ש בדברים שאמר בגלי צה"ל: "דרשנו את זה לאחרונה. זה בתהליך השבוע ואני מקווה שזה יצא לפועל".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "לצערנו, על אף דרישותיהם של שר הבריאות ושל שרת התחבורה לחייב גם ישראלים בהצגת בדיקה שלילית לקורונה כתנאי לכניסה לארץ, נמסר כי יש קשיים משפטיים. אנחנו שמחים על ההבנה של היועץ המשפטי לממשלה בצורך למצוא פתרון כדי לא לייבא לישראל עוד מוטציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר