אחרי פטירת הרב הבר

סיכום 2020 במתנת חיים: עליה דרמטית

עליה היסטורית ודרמטית בהיקף תורמי הכליה לעומת השנים הקודמות: 182 תרומות כליה בשנה אחת • בסך הכללי דרך 'מתנת חיים' בעשור האחרון עומד כיום על 950 תורמי כליה שהצילו חיים (חרדים)

הרב הבר, מקים הארגון שנפטר למגינת לב מקורונה (צילום: פלאש 90)

סיכום שנת 2020 ב"מתנת חיים'': עליה היסטורית ודרמטית בהיקף תורמי הכליה לעומת השנים הקודמות: 182 תרומות כליה בשנה אחת!

בארגון 'מתנת חיים' סיכמו בשבועות האחרונים את מס' ההשתלות שהתקיימו בשנה הלועזית החולפת, שנת 2020, כאשר מהנתונים עולה כי בשנה זו הייתה עליה משמעותית במספר תורמי הכליה שהצילו חיים דרך העמותה, ביחס לשנים הקודמות. לפי נתוני העמותה, בשנת 2020 בלבד -182 איש ואישה תרמו לאדם אחר כליה והצילו את חייהם. מדובר בעליה משמעותית ביחס לפעילות השנתית של תרומות הכליה בישראל ועליה דרמטית והיסטורית שגורמת לכך שישראל היא בראש רשימת תורמי הכליה מן החי, ביחס לעולם כולו.

יצוין כי מאז פטירתו של מייסד העמותה הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל שנפטר מהקורונה, תרמו למעלה מ-150 כליות, ומספר תורמי הכליה שעברו בסך הכללי דרך 'מתנת חיים' בעשור האחרון עומד כיום על 950 תורמי כליה שהצילו חיים.

יו"ר מתנת חיים הגב' רחל הבר אומרת כי החזון של בעלה זצ"ל לחסל את רשימת ההמתנה לתרומות כליה בישראל, קרוב למימוש, "אם בעזרת ה' נראה את המשך העליה של תרומות הכליה בישראל גם בשנים הקרובות, מה שלא קיים באף מדינה אחרת, יש אפשרות שנראה ירידה דרמטית בתור לקבלת תרומות כליה, העולם הרפואי כולו משתאה אל מול הערבות ההדדית של עם ישראל כאשר מאות אנשים ונשים שרואים בסבל של אנשים שלא מכירים, מוכנים להיכנס לחדר ניתוח כשהם בריאים ולתרום כליה מגופם להצלת אדם אחר, אין לכך אח ורע בעולם הרפואי ובכל העולם המערבי, אין עם כזה בכל העמים, ואנחנו אכן מקוים שבעזרת ה' העלייה תימשך, והציבור ימשיך להירתם ולהציל חיים".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר