עימות בישיבת הממשלה

בתמיכת השרים החרדים: הסגר הוארך בעשרה ימים נוספים

משרד הבריאות דרש שבועיים נוספים של סגר - אך בסופו של דבר אישרה הממשלה את הארכת הסגר רק בעשרה ימים • מחלוקת סביב חיוב בדיקות הקורונה בכניסה לישראל (חדשות)

מחסום בסגר (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע הערב (שלישי) בישיבת הממשלה להאריך את הסגר המהודק הנוכחי בעשרה ימים, עד לסוף החודש הלועזי הנוכחי. ההצבעה אושרה.

משרד הבריאות דרש להאריך את הסגר בשבועיים, אך שרי 'כחול לבן' התנגדו. מסתמן כי בסופו של דבר אישרו את הצעת הפשרה של עשרה ימים.

השר אריה דרעי אמר בישיבת הממשלה, "תמכתי בסגר אבל נמנעתי בהצבעה בגלל סגירת בתי הכנסת. היום לאור הדחיפות הגדולה אני מוותר על המחאה ואני ואביטן לאור הנחיית הרבנים נצביע בעד הארכת הסגר".

בהמשך הדיון, עסקו בנושא האכיפה בעקבות הטענות על מיעוט אכיפה בערים החרדיות, הכתומות והאדומות. בחדשות 12 ציטטו את דברי השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה שהכחיש את הטענות.

לדבריו, בחודש ינואר 79% מהאכיפה היא בערים אדומות וכתומות. אכיפה זה לא רק דוחות אלא גם נוכחות. המשטרה פועלת בנחישות והמסר שלי הוא מסר חד משמעי - אכיפה שוויונית ונחושה".

המפכ"ל קובי שבתאי אמר, "הסגר עם כל המגבלות מבוצע ברגישות ונחישות. אף אחד לא רוצה לתקוע את מדינת ישראל. לגבי האכיפה - אירוע כמו אתמול, מקומם לראות קבוצה סוררת ששמה פס. במקומות האלו, איפה שאנחנו יודעים, אנחנו פועלים בנחישות. אני לא רוצה לעשות הכללה כי גם במגזר החרדי יש קבוצות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנושא, "אתם מדברים על אכיפה, אני מדבר עם מנהיגי מדינות והם אומרים ששום דבר לא עוזר. לא סגר לילה, לא דיפרנציאלי, לא משנה כל צבעי הרמזור - כולם אומרים ששום דבר לא עזר והם אומרים זאת מניסיון. תמיד יש קבוצות שונות באוכלוסייה ששומרות פחות במדינות דמוקרטיות".

"מה שהמפכ"ל אמר כאן זה חשוב - שהמשטרה כאן אוכפת יותר מכל מקום אחרת. בארה"ב עיניכם הרואות שיש שם משטרה וגם שם זה לא עוזר. משטרת ישראל עושה מאמץ גדול יחד עם הצוותים של שר הבט"פ והמפכ"ל הנכנס. יש לדבר על אכיפה בצורה הוגנת ובהשוואה בינלאומית אמיתית. כל אמירה אחרת זה להוליך שולל".

לפני כן, התרחש עימות בישיבת הממשלה סביב הרצון לדרוש כתנאי לכניסה לישראל הצגת בדיקת קורונה שלילית, שנערכה 72 שעות לפני הכניסה לישראל.

אחרי שהואשם כי מנע זאת, אמר היועמ"ש אביחי מנדלבליט: "יש הסתה בעקבות דברים שנאמרו נגדי, שיש לי דם על הידיים. לא היו דברים מעולם, לא הביאו בפני בקשה לפני עלייה למטוס - אני מצפה מראש המל"ל לאשר את דברים".

שרת התחבורה מירי רגב ענתה: "לאורך כל הדרך אמר היועמ"ש שאין לחייב אזרח ישראלי לעבור בדיקות בנתב"ג. לאורך כל הדיונים ביקשנו לעשות בדיקות בחו"ל או בארץ, ולכן רה"מ הנחה אותנו לשלוח למלוניות. ההיגיון שמנחה את היועמ"ש לבצע בדיקה בחו"ל רלוונטי גם לארץ. אני רוצה שכל מי שנכנס לארץ יבצע 72 שעות לפני בדיקת קורונה, וגם מי שרוצה לצאת. ואני רוצה בדיקה גם אחרי שנוחתים".

בסוף העימות אמר ראש הממשלה: "בגלל הסתירה שאסור לחייב אדם לבצע בדיקה קורונה מצד אחד, ומצד שני נאמר שאי אפשר לאסור כניסה לתושב ישראלי שחוזר לביתו - נוצרה אי הבנה. טוב שהנושא הובהר ועכשיו יש להתקדם הלאה ולטפל בכך מיידית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר