מכה לבנט

חגית משה נבחרה לראשות 'הבית היהודי'

חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים, ניצחה בבחירות המקדימות על ראשות 'הבית היהודי', כשגברה על ניר אורבך, מנכ"ל המפלגה לשעבר - שנחשב למועמד המוביל (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בשבט תשפ"א | 19.01.21
חגית משה (צילום: 'סרוגים')

בדרך לאיחוד בין 'הציונות הדתית' ל'בית היהודי'? חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים, ניצחה הערב (שלישי) בבחירות המקדימות על ראשות 'הבית היהודי', כשגברה על ניר אורבך, מנכ"ל המפלגה לשעבר - ומי שנחשב עד לפני כשבועיים למועמד המוביל.

86.6% מתוך 972 בעלי זכות בחירה, מספר גבוה במיוחד, השתתפו בהצבעה הדו-ראשית, ובחרו באישה לעמוד בראשות המפלגה ההיסטורית של הציונות הדתית, אירוע היסטורי כשלעצמו.

עם תם ספירת הקולות נודע כי חגית משה קבלה 472 קולות ואילו ניר אורבך קיבל 369 קולות.

מבחינה פוליטית, ניצחונה של חגית משה הוא ניצחון נוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו בהתערבותו בנעשה בציונות הדתית, והפסד ליו"ר 'ימינה' נפתלי בנט שניסה להיבדל ממטריית 'הליכוד'.

משה, נחשבת כמקורבת לרה"מ ולאחת שרצה בגלל נתניהו, שיפעל כעת לחברה לבצלאל סמוטריץ' ומפלגת 'הציונות הדתית', כדי להרכיב מפלגה שבוודאות תצלח את אחוז החסימה ותרחיב את הגוש שלו להרכבת ממשלה לאחר הבחירות.

אורבך, לעומת זאת, הוא ידיד קרוב של יו"ר 'ימינה', ובמערכת הפוליטית נטו להסכים כי ניצחונו יביא את 'הבית היהודי' לאיחוד עם 'ימינה', עניין שהיה מרחיק מאוד את בצלאל סמוטריץ' ו'הציונות הדתית' מאחוז החסימה.

לאחר ההפסד, מסר ניר אורבך הודעה בה אמר: "מרכז הבית היהודי אמר את דברו. אומר זאת בצער, התוצאות הערב ממחישות כי הציונות הדתית הפוליטית היום חצויה ומפולגת.

"מזה תקופה ארוכה, כוחות גדולים ורבים השפיעו והתערבו לנו בבית הפוליטי. עד הרגע האחרון, הם הפעילו את מלוא כובד משקלם בשביל לכבוש את המפלגה. אני גאה בכך שלכל אורך הדרך שמרתי על קמפיין חיובי ונקי. לא הייתי מוכן ללכלך ולטנף את יריביי. אני חושב שיש ערך מוסרי ויהודי להתנהלות כזו - כך לדעתי צריכה להתנהל הפוליטיקה בישראל. קראתי לאחדות, כי אני באמת מאמין בה.

"אני מודה לכל מאות הפעילים והתומכים, יש לנו חבורה נפלאה. עוד יגיע זמן הסיכומים. לאור התוצאות, בימים הקרובים אשקול את המשך דרכי".

היו"ר היוצא, השר הרב רפי פרץ, אמר: "חגית, מעביר את הדגל אליך. זכות גדולה לעמוד בראש המפלגה הזו, ועכשיו הזמן לאיחוד השורות בציונות הדתית. ברכות על נצחונך הערב! עלי והצליחי".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'‏: "ברכות ליו"ר הבית היהודי החדשה חגית משה. המון הצלחה חגית! לציבור הנהדר שלנו מגיעה אחדות. יותר מדי זמן עסקנו במפריד. הגיע זמן להחזיר את הביחד ואת האור לעיניים של בנות ובני הציונות הדתית. אני בטוח שנעשה את זה".

סמוטריץ' אף שוחח עם משה ובירך אותה על בחירתה. בשיחה, הזמין סמוטריץ' את משה להיפגש כבר מחר כדי לקדם את מימוש הסכם המיזוג שיאפשר ריצה משותפת ומאוחדת של הציונות הדתית בבחירות הקרובות בבשורה ציבורית גדולה. "אני משוכנע שיחד נביא רוח גדולה והתלהבות עצומה לכל הציונות הדתית והימין האידיאולוגי במדינת ישראל", אמר ח"כ סמוטריץ' לגב' משה:

איתמר בן גביר מראשי 'עוצמה יהודית': "מברך את יו"ר (החדשה) של הבית היהודי חגית משה לרגל ניצחונה בבחירות. מקווים שמשה תהיה שותפה לחיבור גדול בציונות הדתית שימנע הקמת ממשלת שמאל. אנשי הבית היהודי מבינים היום שהרב פרץ וניר אורבך שהובילו את הפרת ההסכם מול עוצמה עשו נזק גדול למפלגתם. כולם כבר יודעים שבלי איחוד מימין לבנט תקום ממשלת שמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר