סגירת מעגל

פולארד: שמח על ההחלטה לחון את מפעילי

כמה שבועות לאחר שפולארד עשה עלייה לישראל, חנן הנשיא דונלד טראמפ, ביומו האחרון בבית הלבן, גם את מפעילו אביאם סלע, שנאלץ להימלט מארה"ב לאחר שפולארד נחשף (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פולארד ונתניהו שפעל גם לחנינת סלע (צילום: לע"מ)

ג'ונתן פולארד, המרגל הישראלי ששוחרר לאחר עשרות שנים בכלא הפדראלי ועלה לישראל בחודש האחרון, הגיב הבוקר (רביעי), לחנינה שהנשיא טראמפ למפעילו אביאם סלע, בין יתר החנינות עליהן החליט.

פולארד אמר: "אסתר ואני שמחים מאוד על ההחלטה להעניק חנינה לאביאם סלע ובכך לשים קץ לפצע המדמם של הפרשה אחרי 35 שנה. אנו מאחלים לאביאם הצלחה רבה" .

כזכור, כמיטב המסורת של הנשיאים היוצאים, חנן הנשיא דונלד טראמפ ביומו האחרון בבית הלבן 73 בני אדם הכלואים בארה"ב או שעומדים מולם אישומים. בהודעה הרשמית של הבית הלבן הוסבר על כל אחד מהם מה הרקע שלו והסיבות להחלטה לחון אותו.

פולארד בהגיעו לישראל (לע"מ)

אביאם סלע, טייס לשעבר ואלוף-משנה בדימוס בחיל האוויר, מפקד אחורי של מבצע "אופרה" לתקיפת הכור הגרעיני בעיראק, מפקד הקרקע של המבצע לתקיפת סוללות טילי הקרקע-אוויר בבקעת הלבנון, היה גם מפעילו של המרגל יונתן פולארד.

לאחר מלחמת לבנון נשלח סלע לארצות הברית ללימודים. יונתן פולארד, קצין באגף מודיעין של הצי האמריקני, פנה אליו כדי שיעזור לו להעביר מידע מסווג לישראל. בשנים 1984 ו-1985 פעל סלע כמפעילו של פולארד, והעביר את המידע הרב שסיפק ללשכה לקשרי מדע (לק"ם) במשרד הביטחון זאת למרות שלא הוכשר לעסוק בריגול וכמובן שלא להפעיל מרגלים בארה"ב או בכלל.

לאחר שפולארד נתפס הפך סלע ל"פרסונה נון גרטה" בארה"ב והוא נמלט ממנה מבלי שיכל לחזור לשם מבלי שיעצר. טראמפ חנן את סלע על פי בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשגרירים דויד פרידמן ורון דרמר כשהוא מסביר שישראל התנצלה ויש לשים מאחורינו את הפרק העכור הזה ביחסים שבין שתי המדינות.

כזכור, טראמפ היה זה גם שחנן את פולארד עצמו ובכך סיים את תקופת מעצרו הארוכה במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר