דף חדש בארה"ב

Mr. President: ג'ו ביידן הושבע לנשיאות ארצות הברית

על מדרגות הקפיטול, עם קהל מצומצם בשל הקורונה וללא הנשיא היוצא דונלד טראמפ, הושבע ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב • קמלה האריס עשתה היסטוריה: סגנית הנשיא הראשונה במדינה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

תחת אבטחה כבדה וחסרת תקדים של 25,000 חיילים, הושבע ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית, על מדרגות גבעת הקפיטול.

"אני, ג'וזף רובינט ביידן הבן, נשבע כי אמלא באמונה את תפקיד נשיא ארצות הברית ואעשה כמיטב יכולתי לשמור, להגן ולקיים את חוקת ארצות הברית. ויהא הק-ל בעזרי", אמר הנשיא.

בנאומו הראשון כנשיא אמר ביידן, "זהו יומה של אמריקה. זהו יומה של הדמוקרטיה. יום של היסטוריה ותקווה. במשך השנים הארוכות, אמריקה נבחנה שוב ושוב וניצבה בפני האתגר. היום אנחנו חוגגים לא את ניצחון המועמד, אלא את ניצחונה של המטרה, מטרת הדמוקרטיה".

"בואו נתחיל מחדש. בואו נתחיל להקשיב אחד לשני, לראות זה את זה, להפגין כבוד זה לזה. פוליטיקה לא תמיד חייבת להיות מלווה באש משתוללת שהורסת את כל מה שבדרכה. אנחנו חייבים להיאבק בתרבות שבה העובדות עצמה עוברות מניפולציה".

בדבריו התייחס למגיפת הקורונה. "אמריקה איבדה אלפי אנשים, אלפי משרות ירדו לטמיון.‎ הקריאה להישרדות מגיעה מהעולם כולו. היום העולם כולו נתון תחת ייאוש. אנחנו חייבים לנצח בקרב הזה. עלינו להתגבר על כל האתגרים האלה כדי לשקם את הנפש ואת הביטחון של אמריקה. הדבר מצריך יותר ממילים, הדבר מצריך את מה שצריך לעשות בדמוקרטיה - לשאוף לאחדות".

"אני מבקש מכל אמריקאי להצטרף אליי במטרה נעלה זו. עלינו להילחם באויבים שלנו - בכעס, בשנאה, בקיצוניות, באלימות, במחלה, באבטלה, בחוסר תקווה. נילחם בזה באחדות.‎ אנחנו יכולים לעשות דברים גדולים, דברים חשובים, לתקן עוולות, לתת לאנשים מקומות עבודה טובים, ללמד את הילדים שלנו בבתי ספר בטוחים, להתגבר על הווירוס הקטלני. אנו יכולים להביא לצדק בין הגזעים ולהפוך את אמריקה שוב לכוח המוביל לטובה בעולם כולו".

בפניה למתנגדיו אמר: "אם אתם עדיין לא מסכימים איתי, זה בסדר גמור. זו הדמוקרטיה, זו אמריקה. זה אולי כוחה הגדול ביותר של המדינה. הקשיבו לי: המחלוקות האלה לא צריכות לגרום לפירוקנו. ואני מבטיח לכם: אהיה נשיא של כל האמריקנים. כל האמריקנים. אילחם עבור אלה שלא תמכו בי בדיוק כמו עבור אלה שכן תמכו בי".

בניגוד לטקסי השבעה קודמים, הפעם השתתפו רק כאלף בני אדם באירוע, בעיקר בשל הגבלות נגיף הקורונה. נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, יחרים את הטקס. סגנו, מייק פנס, דווקא כן ישתתף.

ראשונה, הושבעה קמלה האריס לסגנית הנשיא הראשונה בתולדות ארה"ב. היא הושבעה על ידי השופטת סוניה סוטומאייר, השופטת הראשונה ממוצא היספני בבית המשפט העליון.

אחריה, יושבע ג'ו ביידן שישא את נאום הבכורה שלו כנשיא. לפני הטקס צייץ ביידן: "זה יום חדש באמריקה".

ג'ו ביידן, הנשיא המבוגר ביותר המושבע לתפקיד בארה"ב, נכנס סוף סוף לבית הלבן 30 שנה אחרי שהצהיר לראשונה על התמודדות לתפקיד. מאז נכשל, היה סגן הנשיא, והיום מגשים את חלומו.

דונלד טראמפ אמר היום בטקס הפרידה שערך כי היה זה עבורו כבוד גדול להיות נשיא, וכי הוא עוד "יחזור בצורה כזאת או אחרת", ובינתיים יעקוב אחרי הממשל החדש.

בצאתו מהבית הלבן, אמר הנשיא היוצר לכתבים שעמדו שם, "אני רוצה להגיד שלום, מקווה שלא להרבה זמן", ברמיזה להתמודדות עתידית נוספת על הנשיאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר