פיוס ערבי

השלום במזרח התיכון: עכשיו מצרים וקטאר

הישג נוסף למדיניות הנשיא טראמפ, בעקבות "הסכמי אברהם" והסכם השלום במפרץ הערבי, סכסוך נוסף מגיע לפתרון המחזק את הציר המתון במזרח התיכון (העולם הערבי)

אלי דן | כיכר השבת |
נשיא מצרים, א' סיסי (צילום: UN Photo/Cia Pak)

משרד החוץ המצרי אמר ביום רביעי כי מצרים וקטאר הסכימו לחדש את היחסים הדיפלומטיים. המהלך מתרחש בעקבות הסכם הפיוס שנחתם בין ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים בתחילת החודש לסיום החרם על קטאר.

"הרפובליקה הערבית של מצרים ומדינת קטאר החליפו היום, 20 בינואר 2021, שני מזכרים רשמיים שבזכותם שתי המדינות הסכימו לחדש את היחסים הדיפלומטיים", נכתב בהודעת משרד החוץ.

מצרים פתחה מחדש את המרחב האווירי שלה לטיסות קטאריות ב- 12 בינואר והטיסות בין שתי המדינות חודשו.

משרד החוץ הקטארי התחייב במהלך פגישה עם בכירים ממצרים ומאיחוד האמירויות כי מדינתו תשנה את מדיניות ערוץ הטלוויזיה "אל-ג'זירה" שהסית באופן תדיר נגד ממשל סיסי במצרים, כך מסרו גורמי מודיעין מצריים לסוכנות הידיעות רויטרס. הקטארים גם התחייבו כי לא יתערבו בענייניה הפנימיים של מצרים.

• עוד הישג לנשיא היוצא טראמפ: הסכם פיוס בין קטאר לסעודיה

כזכור, לפני כשבועיים הושג הסכם פיוס בתיווך ממשל טראמפ בין סעודיה לקטאר שביטל את החרם שהטילו מדינות המפרץ על קטאר ב- 2017 בשל האשמות כי קטאר תומכת בטרור ומחרחרת מלחמות פנים ערביות, טענות שקטאר דחתה. עם הכרזת החרם קראו מצרים ובעלי בריתה לקטאר לנתק את הקשר עם האחים המוסלמים.

תנועת ה"אחים המוסלמים" הוצאה מחוץ לחוק במצרים לאחר שגנרל א' סיסי הוביל ב- 2013 להדחתו מהנשיאות של מוחמד מורסי שהשתייך לתנועת האחים המוסלמים, והתמנה לנשיא מצרים במקומו.

חלק ניכר מההנהגה הבכירה של תנועת "האחים המוסלמים" נמצאת בכלא המצרי, אבל חלק מחבריה מצאו מקלט מדיני בקטאר או טורקיה, שהנהגתן מזוהה עם "האחים". מצרים ואיחוד האמירויות מצאו את עצמם במלחמה עם טורקיה וקטאר גם בלוב, שם כל צד תומך בפלג אחר מהפלגים הלוחמים במלחמת האזרחים המתחוללת במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר