"אלימות אגרסיבית"

סרט מלחמה: מאות שוטרים, עשרות רימונים ואלימות הזויה

שעה קלה לאחר תקיפת השוטרים, מאות לוחמי יס"מ ומשמר הגבול פשטו על עיר התורה והחסידות למה שהיה נראה כמו מסע נקמה. עשרות רימונים אל תוך הלילה, אלות ואלימות קשה • תיעוד (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כוחות גדולים של משטרה פרצו הלילה (ליל שישי), למתחם המוסדות ברחוב שלמה המלך בבני ברק, בתגובה לתקיפה האלימה שיצאה ממנו מוקדם יותר הערב כלפי חבריהם על ידי צעירים תושבי המקום. שישה נעצרו.

פלוגות שוטרים, חבושים כולם בקסדות לראשם ובמגינים לגופם, מחשש לידוי אבנים, שעטו בזה אחר זה במרכז העיר כשהם חמושים באלות, דבר שלא נראה כבר שנים ארוכות בשום הפגנה.

מנגד נראו צעירים, רובם בני נוער וילדים, נמלטים מהאזור, תוך השמעת קריאות "נאצים" ומילות גנאי אחרות לעבר השוטרים.

מעל כולם מרחף מסוק משטרתי, וכחלק מהפעילות אף נורו מספר רימוני הלם על ידי המשטרה, לכיוון הצעירים המתקהלים.

לטענת תושבים, במקרים רבים הוכו עוברי אורח על לא עוול בכפם רק בשל העובדה שפשוט עברו ברחוב בעת שכוחות המשטרה פעלו בו.

התקיפה כנגד השוטרים זכתה לגינויים רבים גם מצד הח"כים החרדים שהבהירו כי המעשה אינו מתקבל על הדעת אך גם מחו על אלימות השוטרים הקשה. ח"כ ינון אזולאי אמר בקריאה לשר לבטחון הפנים אמיר אוחנה: "חברי ואני גינינו את האירוע שנעשה נגד השוטרים בכל תוקף. אך כדאי שנזכור שתפקידה של המשטרה להגיב, לאכוף, אבל לא לנקום ולא להתנהג בביריונות ובעבריינות בחסות החוק. כדאי שתעשה הכל ע"מ להרגיע את הרוחות, זה עלול להדרדר לשפיכות דמים ברגע של איבוד שליטה על האירוע. אלימות אסורה מכל צד שהוא".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר: "‏אין שום דבר בעולם שיכול להצדיק את מסע הנקמה האלים וחסר ההבחנה שביצעה המשטרה הלילה בבני ברק. אכיפת חוק ממוקדת ויעילה - כן, אלימות אגרסיבית וחסרת הבחנה מול אזרחים - בשום אופן לא. במקום לשלב ידיים ולייצר קונצנזוס נגד אלימות, המשטרה החריפה הלילה את המשבר והגדילה את הניכור ואת חוסר האמון".

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירועים: "המשטרה התמודדה אמש בבני ברק עם רצף הפרות סדר קשות ואלימות מצד המון פורע חוק, שתקף באופן ברוטאלי ומשולל כל רסן את כוחות המשטרה וגרם לפציעתם של 7 שוטרים בתפקיד.

אנו דוחים על הסף טענות וציוצים חסרי תוכן והגיון, הטוענים לאכיפה "מחמירה מדי", שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים.

עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת. המשטרה לא תשלים עם מעשים מעין אלו ותפעל לאכיפה בלתי מתפשרת נגד הפרות המוניות הפוגעות בבריאות הציבור ולטיפול נחוש בגילויי אלימות שיופנו כלפי שוטרים הפועלים למען שלום הציבור ובריאותו.

לצערנו פורעי חוק אלו פוגעים ומכתימים ציבור שלם שנפגע בריאותית לא רק כתוצאה מהפרה המונית של התקנות אלא גם מאלימות פסולה המופנית כלפי מי שאוכף את החוק ופועל לשמירת שלומם ובריאותם.

אתמול עצרה המשטרה בבני ברק 6 חשודים בגין הפרות סדר ואנו נמשיך לאכוף הפרות ולמצות את הדין עם כל אדם שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר