"סבל נורא"

המשטרה התיזה 'בואש' בכיכר השבת, כארבע שעות ברצף • צפו

מהומות שהחלו סביב אכיפת הסגר על בית הכנסת סאטמר בירושלים, נמשכו לסדרת התנגשויות בין המשטרה לצעירים בכיכר השבת, תוך הפעלה של מכת"זית הבואש (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בשבט תשפ"א | 24.01.21
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מזה כארבע שעות לפחות, שתושבי 'גאולה' בירושלים והרחובות באזור סובלים מריח רע ומהומה גדולה, בעקבות התזת 'בואש' על ידי המשטרה.

התקרית המתמשכת החלה, לאחר שמוקדם יותר היום הגיעו כוחות גדולים של משטרה לבית הכנסת של חסידי סאטמר, כדי לאכוף את סגר הקורונה.

במקום פרצו עימותים קשים, אך גם כאשר אלו הסתיימו, האווירה נותרה סוערת, ושינתה מיקום לרחובותיה של שכונת גאולה הסמוכה.

בעוד המתקהלים מונים כמה עשרות בלבד, שצצים מדי פעם מהסמטאות, צועקים או מציתים פח, נראה כי המשטרה בחרה בענישה קולקטיבית והפעילה את מכת"זית הבואש.

"זהו סבל נורא עבורנו", אומרים תושבי האזור ל'כיכר השבת'. "מה בין התקהלויות קטנות והתגרויות פה ושם, שאולי יש לטפל בהן בצורה ממוקדת, לבין ריח קשה וזוועתי שאופף כרגע את כל השכונה".

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "משטרת ישראל ממשיכה באכיפת תקנות הקורונה ברחבי הארץ למען בריאות הציבור. בשבוע האחרון המשטרה הגבירה את פעילות האכיפה המשטרתית כלפי מוסדות חינוך הפועלים בניגוד לתקנות והתקהלויות אסורות בבתי כנסת ובמקומות נוספים, ולצד זה נתקלים השוטרים בהתנגדות אלימה הכוללת יידוי אבנים, חפצים, גרימת נזק ופציעתם של שוטרים ואזרחים במהלך האירועים".

"כחלק מפעילות המשטרה ובשל הפרות הסדר החוזרות ונשנות, בסמכותה של משטרת ישראל להפעיל אמצעים שונים על מנת להשיב את הסדר ולמנוע המשך פגיעה בציבור ובכוחות המשטרה".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר