בישיבת הממשלה:

גנץ: "אף אחד לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה לסגור מוסדות תורה. להיפך"

ראש הממשלה ושר הביטחון התייחסו בישיבת הממשלה להתפרצויות האלימות בעת פעולות לאכיפת הסגר. נתניהו סייג, כי "אלו יוצאים מהכלל; הרוב החרדי שומר על ההנחיות" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו. ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בפתח ישיבת הממשלה, המתקיימת כעת (ראשון), אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "רוב המגזר החרדי שומר על ההנחיות, אבל יש יוצאים מהכלל שמתנהגים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת".

נתניהו סיפק הצהרת כוונות ואמר: "אנחנו מביאים את העלאת הקנסות לקריאה ראשונה בכנסת כי זה מה שהחוק אומר בתקופת פגרה, אבל נפעל להביא את זה לאישור עד הסוף, ללא דיחוי".

שר הביטחון ויו"ר 'כחול לבן' התייחס אף הוא להתפרצויות האלימות האחרונות. "בואו נגיד לעצמנו את האמת: היעדר האכיפה עולה בחיי אדם. חייהם של הרבה מאוד אנשים נפגעים, בשל אי אכיפה במקומות שבהם הדבר הזה נדרש, בגלל אינטרסים פוליטיים", אמר בני גנץ.

"לצערי, הממשלה ומשרד החינוך לא מפעילים את סמכותם לשלול תקציבים ולסגור מוסדות שפותחים בסגר בניגוד להנחיות המדינה. זוהי ממש הפקרות של חיי אדם. העלאת הקנסות צריכה לעבור מחר - לא רק בקריאה ראשונה, אלא גם בקריאה שנייה ושלישית - על מנת להיכנס לתוקף. זה לא מספיק שנעלה אותה, זה חשוב שנעביר אותה. חשוב שהדבר הזה יקרה".

גנץ הוסיף: "אני קורא למנהיגי הציבור החרדי ולמנהיגי הציבור בכלל: לא ייתכן שיהיו הנחיות מנהיגותיות שונות מהנחיות של ממשלת ישראל. זה ממש חמור, אני גם ביקשתי מהיועמ"ש לממשלה לבחון את ההתנהלות הזו מבחינה משפטית, ומה ניתן לעשות".

אלימות השוטרים בב"ב (צילום: לפי סעיף 27 א')

"מה שחשוב שנעשה", הוסיף גנץ, "זה לא שנריב אחד עם השני, שנבין שהקורונה היא אתגר משותף לכולם וחייבים להילחם בה ביחד. אף אחד לא סוגר מוסדות חינוך כי רוצים שנסגור מוסדות חינוך, אף אחד לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה לסגור מוסדות תורה. ההיפך: לימוד התורה הוא דבר חשוב, אבל בריאות חשובה גם כן".

באשר לתקרית החמורה שאירעה בצהרים, אמר שר הביטחון: "לא ייתכן ששוטרים צריכים לירות באוויר בבני ברק כשבאים לפזר. שוטר צריך לבוא, לתת הנחיה וזה מספיק. לא צריך יותר מכך. אנחנו צריכים לתת להם את הכוח באמצעות התקנות והחקיקה הנלווית לעניין הזה. המצב כרגע בעיניי הוא מצב חמור מאוד, ועלינו כממשלה לפעול על מנת לשנות אותו ולאלתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר