עימות בממשלה

נתב"ג ייסגר • דרעי לנתניהו: תלמד להקשיב לאחרים, שמעת?

הממשלה החליטה כי נתב"ג ייסגר החל ממחר בחצות, למשך 5 ימים, כדי למנוע את המשך הפצתן של מוטציות הקורונה השונות. בעת הדיון, פרץ עימות קולני בין דרעי לנתניהו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הממשלה החליטה בישיבתה היום (ראשון), כי שעריה של המדינה, נמל התעופה בן גוריון, ייסגרו החל ממחר בחצות, למשך חמישה ימים, כדי למנוע את המשך הפצתן של מוטציות הקורונה השונות.

בהודעת משרדי הבריאות והתחבורה נכתב, כי ההחלטה כוללת "איסור כניסת מטוסים זרים לישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי; הגבלה זמנית של היתרי הפעלת חברות התעופה הישראליות; צמצום החריגים ליציאה בטיסה אל מחוץ לישראל, כך שיכללו רק מקרים של טיפול רפואי, הליך משפטי שאותו אדם צד לו או נדרש להשתתף בו או לוויה של קרוב משפחה; טיסות באמצעות מטוסים פרטיים ישראלים".

בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל משרד התחבורה רשאים לאשר בקשות חריגות, בשל צורך הומניטארי או צורך אישי מיוחד של יציאה מחוץ לישראל.

במהלך הישיבה פרץ עימות בלתי שגרתי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, כאשר זה אמר: "כשר הפנים, הממונה על מי שנכנס ויוצא משערי המדינה, אני חושב שצריך לאפשר לישראלים להיכנס לארץ. אני חושב שהיועמ"ש צודק, ואין דבר כזה לא לאפשר לישראלים לחזור לארץ. זה מדינת ישראל".

נתניהו השיב לו בכעס "מה פתאום. אין כזה דבר. אני אמרתי השדה סגור - אז צריך לסגור את השדה", ודרעי הגיב בצעקה: "אתה תלמד להקשיב גם לאחרים. שמעת?".

"טוב, מה יש לך להגיד?", התרצה נתניהו, ודרעי פירט: "צריך לאפשר לישראלים להגיע לארץ. בתנאים של משרד הבריאות, עם מלוניות, אבל לא למנוע מישראלים להיכנס לארץ".

דרעי הוסיף, בהקשר אחר: "בנושא האלימות המשטרתית, אני הייתי מהראשונים שגינה את ההתקפה על השוטרים, ואחריי הח"כים של ש"ס הצטרפו. אבל כשראיתי את הציוץ של השר אוחנה, ש'זה לא יעבור בשתיקה', התקשרתי אליו ואמרתי לו שיש גינוי מוחלט של כל החרדים בעניין של תקיפת שוטרים, אבל תעבדו נכון; אל תעשו פעולות ראווה".

"לצערי, הדברים שדרשתי מאוחנה נפלו על אוזניים לא קשובות. במקום שהמשטרה תפעל נגד הפורעים, עשו פעולות נקם נגד אנשים חפים מפשע, עם זריקת רימונים לכל עבר, בלי שום חשבון. המשטרה, בפעילות שלה, איבדה את אמון הציבור".

דרעי הוסיף: "ראינו את בני ברק כמו בסרט עלילה: הליקופטרים באוויר ורימונים על תושבים. מה הציבור הזה אשם? מה הציבור יגיד מחר? מענישים אותנו סתם כקולקטיב. הדברים הללו מקשים עלי את המלאכה בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר