"תעמולה צינית"

יריביו של נתניהו זועמים על התכנית שהציג

תכניתו הכלכלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ מעוררת את זעמה של האופוזציה ושל יריביו של נתניהו שטוענים כי מדובר בתעמולת בחירות (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

תכנית המענקים הכלכלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ מעוררת את זעמה של האופוזיציה ושל יריביו של נתניהו שטוענים כי מדובר בתעמולת בחירות.

שר הביטחון בני גנץ, ושותפו לשעבר של נתניהו לממשלה אמר כי "התכנית הכלכלית של נתניהו היא תצוגת יכולות של תחמנות. לתכנית הכלכלית שישראל באמת צריכה יש שם: ״תקציב מדינה״, אותו נתניהו ושליחו מנעו בגופם. אחרי הבחירות, נדאג לממשלה של אנשים ישרים שיהיה אפשר לסמוך עליהם שאכפת להם מהכלכלה גם לא בקמפיין בחירות".

יו"ר ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט מסר: "הממשלה הכושלת והעומד בראשה מנעו כל פעולה כלכלית בתקופה האחרונה. כשיכלתם לעשות את כל הפעולות היפות האלה, בחרתם שלא להעביר תקציב ומנעתם הכל. עכשיו לקראת בחירות פתאום נזכרתם?".

"הציבור הישראלי מזמן יודע להריח זיופים והבטחות סרק. אם עם ישראל היה יכול להאכיל את הילדים שלו בהבטחות של הממשלה הגרועה הזו, לא היו עכשיו אלפי אנשים רעבים ללחם. מדינת ישראל כבר לא מנוהלת, כי אין מנהיגות בישראל. הגיע הזמן למנהיגות חדשה, שאכפת לה מאנשים", אמר בנט.

ממפלגת "הישראלים" של רון חולדאי נמסר על התוכנית הכלכלית של נתניהו וכץ:" תוכניות כלכלית זה לא, במקסימום תעמולה צינית. האיש שאחראי למחדל יום הכיפורים של הכלכלה הישראלית, מי שמנע העברת תקציב מדינה ממניעיו האישיים רק כדי לנסות להימלט ממשפט, עומד כעת בפני הציבור וצוחק לו בפנים".

"ה"תוכנית הכלכלית" של נתניהו לא גובשה במשרד האוצר אלא במשרדי קמפיין הליכוד. בימים הקרובים נקים בית פוליטי גדול למרכז-שמאל, כדי שב-23 במארס ניפטר מנתניהו ומממשלת הכשלון שלו, ונביא לאזרחי ישראל תקציב מדינה שיחזיר את הכלכלה הישראלית חזרה לפסים", נמסר מהמפלגה שכעת לא מרשימה במיוחד בסקרי הבחירות בחלקם היא לא עוברת כלל את אחוז החסימה.

ירון זליכה, החשכ"ל לשעבר וכיום יו"ר הכלכלית התייחס אף הוא לתכנית ואמר: "ה"תכנית" של נתניהו היא תכנית של בית תמחוי. אין בה ולו מנוע צמיחה אחד לחילוץ המשק".

"התכנית תגדיל דרמטית את הגרעון שיביא את ישראל לפשיטת רגל. התכנית תכלה את הרזרבה האחרונה באוצר הדרושה על מנת לחלץ את המשק מאסון. צריך להרחיק ומהר את נתניהו כץ והמפלגות החרדיות מתקציב המדינה, היום", אמר זליכה כשהוא חושף שוב את שנאתו לחרדים.

כזכור, לפי התכנית של נתניהו, כל אדם מגיל 18 ומעלה שעל פי מצבו הכלכלי הוא מתחת לעשירון השביעי (שהכנסתו גבוהה מאוד), יקבל 750 שקל. בנוסף, משפחות יקבלו מענק של 500 שקל עבור כל ילד, עד הרביעי, ו-300 נוספים עבור כל ילד מחמישי והלאה.

כמו כן, בעלי העסקים שנפגעו במשבר הקורונה, יזכו למענק של 25% ומעלה מהכנסתם טרום המגפה - סכום שיהיה על פי ההערכות בין 8,000 ל-30,000 שקל (עם מחזור העסק הוא מינימום 18,000 שקל).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר