לאחר שש שנים

ברגע האחרון: מלכה לייפר הוסגרה לאוסטרליה

לאחר שש שנים של מאבק משפטי, מלכה לייפר, הוסגרה לשלטונות האוסטרלים, בעקבות החלטת בית המשפט העליון. הבוקר היא הועלתה למטוס, רגע לפני סגירת נתב"ג (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(תמונת ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

רגע לפני סגירת נתב"ג בשל נגיף הקורונה והמוטציות, הוסגרה הבוקר (שני) מלכה לייפר לאוסטרליה, אחרי שש שנים של הליכים משפטיים בישראל.

לייפר הועברה בחשאיות, מחשש להפגנות, מתא המעצר שלה לנתב"ג ומשם הוטסה לגרמניה שם תחליף מטוס בדרכה לכלא האוסטרלי, כשהיא מלווה בכוחות האכיפה האוסטרלים.

כזכור, בית המשפט העליון קבע כי ניתן להסגירה לאוסטרליה למרות שניסתה לטעון כי היא אינה כשירה לעמוד לדין דבר שגרר אין ספור דיונים בבתי המשפט.

לייפר היתה מבוקשת להסגרה באוסטרליה בעקבות שורה של מעשים חמורים בהם היא מואשמת, של תקיפה חמורה והתעללות בילדות שהיו תלמידותיה.

עו"ד ניק קאופמן, שמייצג את לייפר, מסר: "יתקיימו דיונים מקדמיים בימים הקרובים שלא בנוכחותה הפיזית של מלכה לייפר, לפי התו הסגול האוסטרלי. בשלב זה היא תוחזק במתקן הכליאה היחידה לנשים במלבורן - שם אני מקווה שיכבדו את זכויותיה ודרישותיה ההלכתיות. לאור העיכוב בניהול משפטים והפעילות המצומצמת של בתי המשפט באוסטרליה עקב משבר נגיף הקורונה, אינני סבור כי עניינה של הגברת לייפר יגיע למשפט הוכחות בשנה הנוכחית".

מארגון "מגן", שמלווה את הנפגעות, נמסר: "אנו מברכים על הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה. לקח למעלה מ-70 דיונים עד שהוחלט על ההסגרה, אך לבסוף גם הרגע הזה הגיע. אנו עומדים לצד הנפגעות ומחזקים את ידיהן לקראת תחילת המסע הבא מול מערכת הצדק האוסטרלית. כארגון וכקהילה נמשיך להילחם עבור נפגעים ונפגעות נוספים, ונילחם בכל הכוח שישראל תחדל להיות מדינת מקלט עבור עברייני מין, ושסאגת הסגרה שכזו לא תחזור על עצמה שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר