טור דעה

להחזיר את האמון ההדדי // עו"ד רפאל ציק

משטרת ישראל ואנשי הציבור החרדי טעו בהתנהלותם בימים האחרונים האחד כלפי השני, אך זה הזמן להחזיר את המצב לאחור ולהחזיר את אמון הציבור החרדי במשטרת ישראל (טור)

עו"ד רפאל ציק | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

מגיפת הקורונה גובה מחירים קשים וכבדים בשל המצב הבריאותי וההגבלות המוטלות עלינו בשל כך ובשל התמותה של אנשים רבים, אך הקורונה גם גורמת לקשיים אישיים בכל תחומי החיים.

כך משפחה חרדית ממוצעת בת שש נפשות אשר האמא נמצאת בחל"ת והאבא לומד בבית במקום בכולל, נמצאת במצוקה אישית בשל היכולת והקושי להתנהל במצב כזה, הן במישור של חינוך הילדים ששוהים בבית כמעט שנה שלמה והן במישור של הקשיים בפרנסת המשפחה.

בתחילת המגיפה הציבור נשמע להנחיות, כי זה היה עדיין קל, אך לאחר תקופה של שנה, הלחצים החלו לצאת החוצה והזעם החל לפרוץ כמו סיר לחץ שמבעבע עד שפורץ החוצה.

ביום חמישי התרחש אירוע חמור מאוד, בו בלשים של משטרת ישראל הגיעו לאכוף את הנחיות הקורונה ומצאו את עצמם בסכנת חיים פשוטו כמשמעו בשל התנהגות אלימה ומסכנת חיים של נערים מהמגזר החרדי אשר התקהלו סביב לרכבם של הבלשים, חבטו ללא רחם ברכבם ושברו את זכוכיות הרכב.

בתגובה להתפרעות הנערים חסרת הרסן, הגיבה משטרת ישראל בהתנהגות אלימה וחמורה, שכללה הכנסת כוחות שיטור רבים לעיר בני ברק ומרדפים ברחובות העיר המרכזיים תוך כדי הטלת רימוני הלם לעבר כל רוחות השמיים.

התנהגות זו של המשטרה לא כוונה כלפי מי מהנערים המתפרעים או כלפי אדם אלים ספציפי, אלא כוונה כלפי כל תושבי העיר, אנשים מבוגרים שיצאו לקנות תרופות, נשים בהריון שיצאו עם תינוקם בעגלה וכנגד אנשים שאין כל קשר בינם לבין האלימות.

תושבי בני ברק ובתוכם אני, חשו שמשטרת ישראל מענישה בענישה קולקטיבית את כל תושבי העיר בני ברק בשל קומץ מתפרעים מהחברה החרדית, בכדי לנקום על מעשיהם של המתפרעים הפוחזים.

יכולתי להאשים את ההנהגה הרבנית והציבורית החרדית, אך אני יודע שאין להטיל את האשם בהם בשל הסיטואציה המורכבת בשנה האחרונה בשל מגיפת הקורונה.

אתמול בישיבה שנערכה בעיריית בני ברק בשעות הערב, יצאו מנהיגי הציבור החרדי בקריאה למשטרה שלא להיכנס לעיר בני ברק, אך למרבה ההפתעה, בהמשך הערב, נערי שוליים מהמגזר החרדי תקפו את ראש עיריית בני ברק וסגנו בעת שנסעו ברחובות העיר בני ברק.

בהמשך הלילה, ביצעו נערים, הרס וונדליזם רב ברחובות בני ברק והציתו אוטובוס של חברת קווים תוך חשש לסכנת חיים לתושבי האיזור.

כעורך דין פלילי העוסק במעצרים ובתיקים פליליים, יש לי קשר יומיומי עם קציני משטרה, חוקרים וסתם שוטרים העובדים יומם ולילה בכדי שכל אחד מאיתנו יוכל לחיות בשלווה ובבריאות.

אני יכול לומר שמשטרת ישראל מסייעת יום יום, שעה שעה ובכל שעה, למגזר החרדי במיגור פשעים כנגד החברה החרדית ופשעים בתוך החברה החרדית.

שוטרי משטרת ישראל הינם אנשים הגונים עם לב שעוזרים ומסייעים ככל יכולתם במידת האפשר לאנשים מקרב המגזר החרדי.

הציבור החרדי חייב להחזיר את האמון בינו לבין משטרת ישראל על מנת שהיא תפעל בתוכו ובכדי למנוע פשיעה מכל סוג שהוא.

אין ספק, משטרת ישראל ואנשי הציבור החרדי טעו בהתנהלותם בימים האחרונים האחד כלפי השני, אך זה הזמן להחזיר את המצב לאחור ולהחזיר את אמון הציבור החרדי במשטרת ישראל.

בפרקי אבות נאמר כך: "רבי חנינא סגן הכהנים אומר, הוי מתפלל בשלומה של מלכותשאלמלא מוראה, איש את רעהו חיים בלע".

גם הר"ן אשר חידושיו נלמדים בישיבות החרדיות, כותב על חשיבות השיטור כך: "...ידוע כי המין האנושי צריך שופט שישפוט בין פרטיו, שאם לא כן איש את רעהו חיים בלעהו ויהיה העולם נשחת וכל אומה צריכה ישוב מדיני..."

אני קורא למפכ"ל משטרת ישראל, מפקדי המחוזות במשטרה, חברי הכנסת וראשי הערים במגזר החרדי וכן רבני הציבור החרדי לעשות מעשה ולהיפגש ביחד ולהידבר, על מנת להחזיר את אמון הציבור החרדי במשטרת ישראל ועל מנת שלא יחזרו המקרים המזעזעים שראינו הן מצד המגזר החרדי והן מצד משטרת ישראל.

ויפה שעת אחת קודם.

  • הכותב הינו עורך דין אשר עוסק בייצוג בתחום הפלילי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר