תיעוד מקומם

הפלסטינים "חגגו ט"ו בשבט" באזור אלעד

לא רחוק מאלעד, וקרוב לגדר ההפרדה, השתלטו פלסטינים, בהם שוטרים חמושים, על אדמות בשליטה ביטחונית ישראלית, זאת באמצעות טקס נטיעות - מול המצלמות • צפו בתיעוד (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום פלסטיני / באדיבות 'רגבים')

בטקס מיוחד שקיימה אתמול (ראשון) הרשות הפלסטינית, ניטעו כ-2,000 עצים על אדמות מדינה, בסמוך לכפר דיר בלוט, לא רחוק מהעיר אלעד. העצים ניטעו על חלק מ'שטח אש' של צה"ל, בסמוך לגדר ההפרדה.

בתיעוד, שפורסם בין היתר על ידי 'רדיו זיתונה' המזוהה עם תנועת פת"ח, ניתן להבחין כי גם שוטרים פלסטינים נכנסו אל תוך שטח האש הצה"לי, והשתתפו באירוע כשהם חמושים, למרות שנאסר עליהם להיכנס כך ל'שטחי C'.

האירוע הוא חלק ממהלך רחב המתרחש בשנים האחרונות, בו הרשות הפלסטינית נוטעת מיליוני עצים ומשתלטת באופן בלתי חוקי על אלפי דונמים בשטחי C (שליטה אזרחית פלסטינית, וביטחונית ישראלית) ביהודה ושומרון.

'ההשתלטות החקלאית' שמקדמת הרשות הפלסטינית, נועדה לתפוס קרקעות סמוך לכבישים, בצמוד ליישובים ישראליים, וכן אדמות מדינה ואזורים בעלי משמעות מדינית גבוהה.

בעמותת 'רגבים', העוקבת אחר התפתחויות אלו, הגיבו כך: "גם הרשות הפלסטינית 'חוגגת' את ט"ו בשבט, באמצעות כיבוש חקלאי מתוכנן, ובינתיים מדינת ישראל ישנה וחסרת מעש".

"הכסף הגדול מגיע מאירופה, תאי השטח נבחרים בקפידה והאסטרטגיה ברורה ומוצהרת: קביעת עובדות בשטח - במרחק יריקה מראש העין וגוש דן", מוסיפים פעילי 'רגבים' בתסכול.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר