ש"ס וג' נכשלו

אושרה העלאת הקנסות: "לטובת סבא וסבתא שלכם, חרדים"

המפלגות החרדיות, שהתנגדו להעלאת הקנסות למפרי הנחיות הקורונה, רושמות כישלון, עם אישור המהלך בקריאה ראשונה. גנץ הסביר את החוק, ותקף את נתניהו: "פה זו לא תחמניסטן". צפו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ההסבר של גנץ (צילום: ערוץ הכנסת. תמונות: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

העלאת הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה, אושרה היום (שני) בקריאה ראשונה בכנסת. התיקון המדובר לחוק מבקש לקבוע, כי יוטל קנס בסך 10,000 שקל על מפרי התקנות של משרד הבריאות, ויימנע המשך ההפרות באמצעות צו מנהלי.

זהו כישלון למפלגות החרדיות, שהתנגדו לצעד משמעותי זה, שיפגע במוסדות חינוך פעילים ובבעלי שמחות, והישג ליו"ר מפלגת כחול לבן השר בני גנץ שהוביל את המהלך מראשיתו, ומתכוון להמשיך אותו באישור ההצעה בקריאה סופית כבר השבוע.

הפוליטיקאים החרדים, מדרעי ועד פינדרוס, נימקו בשעות האחרונות, גם במהלך הדיון במליאה, את התנגדותם להחמרת הענישה הכספית למפרי הנחיות, בטענות שונות: החל מפגיעה שתיגרם לעסקים קטנים (אשר) ועד התפשטות המגיפה אם לימוד התורה ייגרע (פינדרוס).

הכרזת תוצאות ההצבעה (צילום: ערוץ הכנסת)

מנגד, גנץ נשא נאום תקיף בכנסת, בו אמר בין היתר: "אני דורש אכיפה שוויונית, כי אני בעד החרדים, לא כי אני נגדם. אני רוצה להציל את הסבים שלכם, את האחים שלכם".

"את המתווה שאנחנו מנסים לקדם היום", טען יו"ר 'כחול לבן', "נתניהו תקע: ראש הממשלה משתמש בקורונה כקמפיין בחירות. אבל ישראל אינה 'תחמניסטן', אלא מדינת חוק".

לדברי גנץ, "אם החוק שאנחנו מנסים להעביר היום לא יאושר סופית, לא נישאר אדישים, אלא נפעל להשבת הקנסות לבעלי עסקים ששילמו אותו. הגיע הסוף לתחמונים ולהעדפות מגזריות".

כאמור בסופו של דיון ארוך, טעון אמוציות, אושרה העלאת הקנסות ברוב של 52 מול 23, כאשר גם חברי כנסת מהליכוד תמכו בכך.

צפו בהצבעה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר