השכנים בבניין הסמוך

האוטובוס השרוף: תביעת ענק נגד מכבי האש

התושבים הסמוכים לאוטובוס שבער אמש בבני ברק, החליטו להגיש תביעת ענק נגד איגוד כבאות והצלה, והמפקד המקומי, על כך שלדבריהם רכבי 'מכבי האש' לא הגיעו למקום (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
האוטובוס הבוער (צילום: חדשות כל העולם)

לאחר חצות הלילה אמש (ראשון), כאשר נוער השוליים בבני ברק הציתו אוטובוס, בסמוך לבתי מגורים, מכבי האש התמהמהו במשך שעה ארוכה מלבוא - למרות הסכנה הגדולה לתושבים, כעת, התושבים מגישים תביעת ענק.

האוטובוס של חברת אפיקים, נשרף בלב העיר בבני ברק מבלי שכיבוי אש הגיע למקום, אפילו שתחנת כיבוי האש נמצאת מרחק מטרים ספורים ממקום האש, כך טוענים השכנים בבניינים הסכומים, ששכרו את עו"ד יוסף ויצמן שייצג אותם נגד מכבי האש ומפקד התחנה.

זאת בעקבות ההחלטה שלא להוציא כבאיות בשעה שהאש דולקת באמצע הלילה, ועשרות תושבים על ילדים נאלצו לרדת לרחוב בקור קשה של ימי ינואר, וללא כל הגנה.

לטענת התושבות, כיבוי מהיר של האש ע"י לוחמי האש, היה מונע את כל עגמת הנפש שעברו, והיה יוכל לסיים את האירוע תוך דקות ספורות.

במכתב מציין עו"ד ויצמן שמדובר באירוע חסר קדים, ולא יעלה על הדעת שתחנת כיבוי עירונית תמנע מלתת שירות כה חשוב של הצלת חיים.

הזעקה ללוחמי האש: "רק תוציאו את האף • האזינו לשיחה (תמונה: דוד קשת)

עוד במכתב ביקש עו"ד ויצמן לדעת מי הא הגורם שקיבל את ההחלטה שלא לצאת לאירוע. בדעת התושבים, כך כתב עו"ד ויצמן, לתבוע אישית את מפקד התחנה או כל גורם שאחראי לכך.

עו"ד יוסי ויצמן שמייצג את הדיירים אומר ל'כיכר השבת': "מדובר במחדל חסר תקדים של תחנת כיבוי עירונית שהתעלמה משריפה של אוטובוס שהיה יכול להגיע לאסון ענק".

"מפקד התחנה חייב להתפטר בדחיפות מתפקידו. רשלנות חמורה וחוסר אימון כפי שהיה במקרה זה לא מאפשרת המשך עבודתו עם תושבי העיר בני ברק".

עורך הדין יוסי וייצמן

מנציבות כבאות והצלה נמסר בתגובה לאירועים החמורים הלילה בבני ברק: "סגל הפיקוד הבכיר בכבאות והצלה לישראל רואה בחומרה את הניסיון לפגוע בכוחות החירום ולחבל בפעולות החילוץ וההצלה של לוחמי האש בעיר בני ברק".

"לוחמי האש פעלו הלילה במספר אירועים מבצעיים תוך שהם נזקקים לליווי משטרתי צמוד למוקדי האש ובמהלכם נרגמו רכבי הכיבוי באבנים על ידי פורעי חוק. בנוסף, חוו הלוחמים התגודדות אלימה של מפגינים מול תחנת הכיבוי בעיר שאף ניסו לפרוץ לתחנה תוך חסימת יציאתן של הכבאיות אל מוקדי האש".

לסיום אומרים בכבאות: "האירועים אמש ובכלל זה שריפת האוטובוס נמצאים כעת בבחינה ובתחקיר לשיפור המענה המבצעי. נציב כבאות והצלה מבקש מהציבור לגלות אחריות ולאפשר לכוחות הביטחון לבצע פעולות חילוץ והצלה מצילות חיים".

מכתב התביעה המלא

בשם מרשיי, דיירי הבניינים ברחוב כהנמן בבני ברק, הריני לפנות אליך כדלקמן,

1. המדובר באירוע שריפה חריג של אוטובוס, בלב אזור מגורים עם ילדים וצפוף, ללא כל מענה מכיבוי האש העירוני של בני ברק. מקור האירוע הוא קבוצת המתפרעים בבני ברק שהחליטה להפגין בבני ברק. ההפגנה והמצב הרגיש בבני ברק היה ידוע כבר בשעה 17.00 כבר מתחילת הדברים יכתב שהיה עליכם להיערך בהתאם, ולתאם את היציאה של הכבאיות עם גורמי משטרה, שחלקם נמצאים בכלל בתוך שטח תחנת כיבוי האש.

2. בתאריך 25.1.21. בשעה 00.58 לערך, עלה באש אוטובוס של חברת אפיקים. האוטובוס נשרף עם מיכל דלק. האש נכנסה לתוך הבתים של דיירי רחוב כהנמן במספרי בניינים 51,53 38,40,42, האש נכנסה ושרפה את התריסים וחלק מתכולת הבית.

3. דיירי הבניינים נאלצו לרדת באמצע הלילה לרחוב, עם הילדים, מבלי שהספיקו להתלבש כראוי, כזכור מדובר באחד מימות החורף הקרים. יודגש כי היו גם דיירים מבוגרים שנאלצו לרדת לרחוב בעזרת השכנים, ורעדו מקור ברחוב זמן ארוך עד לכיבוי של האש.

האוטובוס הבוער

4. מסתבר, שחרף מאות השיחות שנערכו לכיבוי האש בני ברק, הייתה התעלמות מוחלטת, ולא נשלחה ניידת לכיבוי, וזאת חרף העובדה שתחנת כיבוי האש נמצאת מטרים ספורים ממקום האירוע, ואף באותו רחוב.

5. לטענת מרשיי, רכב כיבוי האש הגיע למקום השריפה רק בחלוף לפחות 50 דקות. פרק זמן ארוך ולא נתפס, שהיה יכול לגרום לאסון בלתי הפיך לתושבים, שזכותם החוקית היא לקבל שירות עירוני של כיבוי אש.

6. תחנת הכיבוי העירוני, שוכנת בשטח גדול במקום מרכזי בעיר, ומקבלת מאות אלפי שקלים בחודש מהתושבים מאגרות והיטלים שונים, חייבת לתת מענה עירוני לכל אירוע של שריפה.

7. לא יעלה על הדעת שאירוע כה מסוכן של שריפה של אוטובוס מלא דלק, במקום צפוף, בין בניינים גבוהים, באמצע הלילה לא יקבל מענה מידי מאת כיבוי האש העירוני, שזכות הקיום שלו הוא שירות של כיבוי שריפות בעיר.

8. נראה כי מדובר במחדל חמור, מחדל שיכול היה לגבות חי אדם. מרשיי הנחו אותי לבדוק את האירוע, ולתבוע את מלוא הנזק הבריאותי, הכלכלי והנפשי שנגרם להם ממחדל חמור זה.

9. כאמור בדעתם של השכנים לתבוע על הנזקים שנגרמו להם, נזקים כלכליים ונפשיים מהאירוע החמור, לרבות תביעה אישית למפקדי התחנה, אלו שקיבלו את ההחלטה להתעלם מאירוע חמור ומסוכן, ולהשאיר מאות תושבים להתמודד עם שריפה של אוטובוס.

10. בטרם ינקטו הליכים משפטיים כנגד המעורבים, לרבות תביעות אישיות כנגד מפקדי התחנה, אבקש לקבל תשובה בחוזר, את שם האחראי שקיבל את ההחלטה שלא להזניק ניידת כיבוי לאירוע, והאם מפקד התחנה, או דרג גבוה יותר היה מעורב בקבלת ההחלטות.

11. ככל וההחלטה להתעלם מהאירוע יצאה מגוף חוקי אחר, אבקש לדעת מי הוא הגורם ומה הסמכות שלו למנוע הצלת חיים של תושבים.

12. אבקש לקבל הסבר לאירוע החמור לרבות תשובות לשאלות לעיל, וזאת לא יאוחר מתאריך 1.2.21 שאם לא כן, מרשיי יאלצו להגיש תביעה כמפורט לעיל.

13. נא ראו בקשה זו, גם כבקשה לפי חוק חופש המידע תשנ"ח 1998 סעיף 1.

14. אין במכתבי זה מעבר למה שכתוב בו, ואין בו הסכמה או ויתור, וכל הכתוב בו הוא מדברי תושבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר