הקורונה בעולם

המוטציה הברזילאית: "יש עומס של מתים"

"אנחנו צריכים להחליט מי יחיה ומי ימות", אומרים צוותי הרפואה בבתי החולים של ברזיל, שם קורסים תחת עומס העבודה בשל התפרצות מוטציה חריפה של הקורונה (בעולם)

(צילום: מסך, מתוך סקיי ניוז)

באמריקה הלטינית בכלל ובברזיל בפרט נרשמת עליה תלולה במספר חולי הקורונה בימים האחרונים, בשל התפרצות "המוטציה הברזילאית", זן חדש ככל הנראה של נגיף הקורונה.

מדובר במוטציה מדבקת יותר, שהביאה למצב הזוי: ברזיל נאלצה לבקש סיוע משכנתה הנחשלת, ונצאולה.

פרנסיסנלבה מנדס, אחת מראשי מערכת הבריאות במדינה סיפרה על היום בו נגמרה אספקת החמצן בבית החולים שלה: "היום היה אחד הימים הקשים ביותר בכל שנות השירות הציבורי שלי - אתה מרגיש כל כך חסר אונים".

מומחה רפואי אחר אמר לכלי תקשורת מקומיים: "זה מצב כאוטי מאוד. אנחנו פשוט לא עומדים בקצב החולים שמגיעים אלינו. בתי חולים פרטיים לא רוצים לאשפז אף אחד כי הם מפחדים להכניס חולה שיגמור להם את החמצן".

"שום דבר כזה לא קרה אי פעם - אפילו לא בגל הקודם. לא תיארתי לעצמי שיהיה שוב גל של נדבקים גדול כמו זה שאנחנו רואים כעת", אמר תוך שהוא מאשים את המוטציה החדשה.

לא רק בתי החולים קורסים, אלא גם בתי העלמין. מאות מתים מהקורונה נקברו בקברי אחים, ועל פי הנתונים הרשמיים, בברזיל מתו עד כה 218 אלף בני אדם מפרוץ המגפה.

בית המשפט העליון במדינה כבר פתח בבדיקה, לאור הטענות כי במשך 4 ימים התמהמהו הרשויות לשלוח אספקת חמצן נוספת לעיר מנאוס - מוקד התפרצות הקורונה והמוטציה החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר