"לפתוח מוסדות"

יעקב אשר: "מוטציית הסתה נגד החרדים - בכנסת"

יו"ר ועדת החוקה על חוק הגדלת הקנסות: "מכוונים אותו נגד אוכלוסייה אחת. הפרות היו בכל חברה וכל הזמן" • אשר הציע למצוא דרך לפתוח את כל מוסדות החינוך בסוף הסגר (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

על רקע המחאות בבני ברק ואלימות המשטרה נגד חרדים שטיפסו לשיא חדש, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, ניסה להרגיע את הרוחות, שממילא לוהטות במהלך מערכת בחירות, במהלך דיון "הדרכון הירוק" בוועדת החוקה.

"אנחנו, חברי הוועדה, אישרנו עשרות קנסות בעשרות דברים, בלי שידענו שיהיו בחירות ולא היו על כך ויכוחים בינינו. האופן בו מכוונים את האש על אוכלוסייה אחת, זה חלק ממסע הסתה. זה סוג של מוטציה בבניין הזה".

לדבריו, "הייתה תקופה שאף אחד לא הצליח להבין מה קרה אצל החרדים שלא הייתה הדבקה וה-R צמח במקומות אחרים. אם היו הפרות הן היו גם אז, לא השתנה כלום".

אשר, חבר 'דגל התורה', הפציר בחבריו: "תורידו כבר את העניין החרדי, זה לא קשור. אנחנו הולכים לחיות יחד עוד הרבה שנים, הפרות יש בכל מקום והן בולטות יותר במקומות מסוימים כי זה בולט במקומות של חינוך, אך אם נבדוק עכשיו במשרדים בת"א, ימצאו שם רק עובדים חיוניים?".

יו"ר ועדת החוקה הציע פתרון דיפרנציאלי לפתיחת מערכת החינוך בסיום הסגר, לפיה היא תיפתח לפי מתווה בחלוקה לצבעי הרמזור, ובמסגרתן תהיה פתיחה חלקית גם בערים האדומות, רובן חרדיות: "הסגר הארוך על ביתר לא עשה דבר. צריך לראות מה אנחנו מציעים כפתרונות דיפרנציאליים, לא חכמה רק לבוא עם הענשה דיפרנציאלית".

"אם יוחלט על פתיחת החינוך ויוחלט שאפשר לקחת סיכון מחושב בבתי ספר באזורים ירוקים וצהובים, צריך למצוא פתרון דיפרנציאלי גם לערים כתומות ואדומות, כך שיעבדו חלקית. אם יש מתחסנים ומחלימים שיכולים ללמוד, בתי הספר יוכלו לתפקד בשיעור של עשרות אחוזים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר