מתיחות בסאטמר

הגרח"צ מייזליש והאדמו"ר - ישתתפו באירוע אחד

חמישה חודשים לאחר נאומו החריף של הרבי מסאטמר (מהר"א) נגד הגאון רבי חיים צבי מייזליש, המתח בחסידות - לשיא, לקראת החתונה בה ישתתפו האדמו"ר והגרח"צ (עולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר והגרח"צ מייזליש (צילום: David Cohen/Flash90)

חמישה חודשים לאחר נאומו החריף של האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) נגד הגאון רבי חיים צבי מייזליש, והאיסור הגורף שהטיל האדמו"ר על הכנסתו לבנייני המוסדות, יצא בימים האחרונים הגרח"צ מייזליש לראשונה לארה"ב, לרגל שמחת החתונה שעושה אחיו הגאון רבי זלמן לייב מייזליש.

בקרב מקורביו של הגרח"צ מייזליש מספרים כי עוד לפני הביקור גורמים שונים ניסו למנוע את הגעתו של הרב מייזליש לארה"ב, ולאחר שהדבר לא עלה בידם, בשל התעקשותו של הרב מייזליש להשתתף בשמחה המשפחתית, שכרו גורמים מטעם החסידות מאבטחים כדי למנוע את כניסתו לבית המדרש סאטמר בבורו פארק, למרות שאביו משמש כרב בית המדרש.

הגרח"צ מייזליש רוקד אמש בחתונה בקרית יואל

גורם בקהילה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הרב מייזליש שלא רצה לגרום למחלוקת ולהתכתשויות, החליט להתפלל בבית המדרש של הפלג השני בסאטמר (מהרי"י), שם כולם כיבדו אותו מאד, ואף רכשו לו עליה בעלות של מאות דולרים, צעד שנחשב היסטורי במיוחד בשל המתיחות בינו לבין אנשי קהילת מהרי"י בתקופת הסכסוך הגדול בסאטמר לפני כעשרים שנה.

אמש (ראשון) אף השתתף הרב מייזליש בשמחת החתונה של הנגיד רבי אלטר משה קליין שהתקיימה בקרית יואל בתוך אחד מבנייני מוסדות סאטמר, שכונה שנחשבת המעוז העיקרי של חסידי סאטמר מהר"א, שם הוא רקד עם המחותנים ומשתתפי השמחה.

יצויין כי בקרב הצדדים המתיחות גוברת לקראת מחר, יום רביעי, אז תתקיים שמחת החתונה המרכזית, ארוע שבו צפויים ליטול האדמו"ר, וכמובן הגרח"צ מייזליש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר