טור אישי

איך מרגישים בעלי תשובה בהסתה? // דעה

האם אתם, החרדים מבית, יודעים איך מרגישים בעלי תשובה המתגוררים אצל הוריהם באזור חילוני בזמן ההסתה? עידן גנאר חושף את ההרגשה הנוראית ומבקש: "אל תדחו אותנו" (דעות)

עידן נגאר | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אתר 'כיכר השבת' מדבר על חרדים, וכן, גם החוזרים בתשובה רוצים לדעת קצת על הנייעס במגזר.

כולנו סובלים מההסתה של התקשורת המפלצתית, אשר גורמת לאנשים יראי ה' ושומרי מצוות לרגשות של אימה ופחד נוסח גרמניה הנאצית.

אבל יש לי שאלה בשבילכם: האם אתם, החרדים מבית, יודעים איך מרגישים בעלי תשובה המתגוררים אצל הוריהם בעיר או באזור חילוני בזמן ההסתה?

נעים להכיר - קוראים לי עידן נגאר, (משתדל להיות) חוזר בתשובה מזה 10 שנים, חסיד ברסלב, בן 24 מהדרום. אני לבוש ממש כמוכם, החסידים, חליפה ארוכה עם בטנה מלאה ביום חול וקאפטה מהודר לכבוש שאבעס קודש, ביום השביעי. גם חבריי החוזרים בתשובה לבושים כאחד החרדים ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.

אתם נמצאים אי שם בבני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ירושלים וכו'. ואנחנו? אנחנו (שעדיין לא נשואים) נמצאים אי שם בתוך הרובע החילוני – מסורתי, ומתהלכים ברחוב כאחד החרדים בבני ברק וכאחד המוזרים, המשונים והדחויים, בעיניהם של אלו שעדיין לא חזרו בתשובה, ברחוב ליד הבית.

למותר לציין כי העיניים הנעוצות, סינון המילים הפוגעניות ושאר דברים מעין אלו, לא נסתמים מעינינו ואוזנינו.

לא פעם נתקלתי בילדה מתבגרת שירקה עלי, על ילדים שקללו אותי וחשבו שאני לא רואה מה הם עושים מאחורי הגב, וכמה אנשים שרדאר הפחד שלהם מהבהב כשהם רואים אותי 10 מטר מרחוק, ושמים את המסכה שלהם עד איפה שרק ניתן, שמא חס ושלום ידבקו ממני, נושא קורונה נורא שכמוני, געוואלד!

נסו לתאר לעצמכם את הסיטואציה, איך פעם התהלכנו כאחד השכנים ברחוב ובאזור וכעת, לאחר המהפך שעברנו, אנו סוג של כבשה שחורה, ברווזון מכוער שהרוב מתרחק ממנו. אם פעם היינו שונים אך לא היה יותר מדיי תגובות, היום ניתן לומר באופן מפורש שהרוחות מלהיטות את הכעס והאימה.

נוכח הסיטואציות שתיארתי, הפחד שבי גובר, אך האמונה והביטחון שלי בקב"ה מאזנים אותי ואני לא נותן לפחד להשתלט עלי

אל תטעו, אמשיך ללכת ברחובות ארץ ישראל על אפם וחמתם של אלו שלא נראה להם, כי אני יהודי וזכותי ללכת כאן ככל שנראה לי.

אך האמת לא נאדרת, חבורת ליברמן – לפיד – גנץ ושאר חברי המועדון של התקשורת, הרחיקו לכת וגרמו לכמה מאתנו ללכת בחשש ברחובות שבהם התרגלנו לחיות, על לא עוול בכפנו.

במוצאי שבת זאת שלחתי הודעה וואטסאפ (מהמכשיר המסונן) עבור משפחתי, ובשרתי להם כי מטעמי 'ונשמרתם' לא אבוא לכינוסים משפחתיים באוויר הפתוח, באזור המגורים, בשבת, שמא אתקל שוב בכמה גויים ערלים ואנשים שעדיין לא חזרו בתשובה שאין דעתם נוחה הימני.

יש כאלה ממכם שאולי לא מתחברים אלינו (בעלי התשובה) ולא ירצו שנהיה חלק מהקהילה או מהחיידר שלהם כי אנחנו קצת מוזרים, שונים וניתן להבחין בנו מדי פעם אם אנחנו ממש 'צדיקים', ויש בזה משהו.

אינני מצפה להרבה ומבין את החשש, אבל כן מתפלל לה' ומבקש ממכם שתדעו שעשינו כברת דרך, עזבנו אורח חיים שהתרגלנו אליו עם כל ההנאות והתענוגות, את התארים והכבוד, הלכנו וחקרנו אחרי האמת ולא כמו שאינטרסנטים במשרד 'החינוך' רצו שנלמד.

רבים הקריבו את חיי הזוהר ואזור הנוחות שלהם על המזבח שנשטף בדמעות של מאמץ וקושי רק כדי לחזור למקורות שנעלמו מאתנו.

כן, אנחנו קצת משונים, אבל אנא, אל תדחו אותנו, קבלו אותנו באהבה, חזקו אותנו בחיוך רחב ובמילים טובות, כי אין לנו לאן לחזור.

זה לא שאין לנו משפחה אוהבת ותומכת, רובנו, בעלי התשובה, זכינו להתקבל בידי הורינו ומשפחתנו באהבה גם אחרי השינוי המסחרר והבלתי מובן מאליו שעשינו. אבל גם אנחנו רוצים להיות חלק מהדרך שבחרנו, להיות חלק מכם, חברה עם מוסר ויראת שמים.

מאחל לכולנו בריאות איתנה, אמונה חזקה ללא מורא ופחד, כי אין עוד מלבדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר