המאבק באיראן

הרמטכ"ל נערך לתקיפה: 'חזרה להסכם - רע'

"נכין תוכניות מבצעיות נגד איראן, אסור להגיע גם להסכם משופר", כך אמר הרמטכ"ל כוכבי ברקע החשש הישראלי ממו"מ בין ממשל ביידן לטהרן. הרמטכ"ל גם הביע חשש מ"יום פקודה" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מסך, מתוך השידור החי)

ברקע החשש בישראל מפני חזרת ממשל ביידן להסכם הגרעין עם איראן, מבהיר היום (שלישי) הרמטכ"ל כוכבי כי האופציה הצבאית, כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני - עדיין על השולחן.

בדברים שנשא בכנס השנתי הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי אמר רא"ל כוכבי: "אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש איראן הייתה יכולה להשיג פצצה, מכיוון שהסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו".

"נכון להיום היא הגדילה את כמו החומר מעבר למותר, פיתחה ומייצרת צנטריפוגות מתקדמות שיאפשרו לזנק ולהסתער לעבר ייצור של פצצה בצווים מהירים של חודשים ואף שבועות".

"ראינו לאחרונה, עם חילופי הממשל, שהאיראנים הודיעו כי הם רוצים לחזור להסכם הקודם. אני מבקש לומר את עמדתי: חזרה להסכם מ-2015, או אפילו אם זה יהיה הסכם דומה עם מספר שיפורים, היא דבר רע ולא נכון. רע מבחינה אופרטיבית ואסטרטגית, מכיוון ששוב יאפשר בסופו ואולי לפני העשרה ופיתוח של יכולות הנשק. לכן כל דבר הדומה להסכם הוא דבר רע ולא נכון שאסור לאפשר".

הרמטכ"ל הוסיף כי הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב החלישו את אויבי ישראל. "הם נתקלים בקשיים, ואולי הדבר הכי חשוב – אנו לא מזהים כרגע שאף אחד מאויבינו או מהמדינות המקיפות אותנו מתכוון או שוקל ליצור מלחמה או מבצע נרחב כנגד ישראל".

"כל אויבינו נמצאים בשפל עמוק, גם כלכלית וגם בגלל הקורונה וחוסר אמון עמוק אצל כולם באופן שבו המשטרים שלהם מטפלים בנושא. ישראל וצה"ל מחזקים את הבריתות שלהם לאורך השנים. יש לנו את שיתוף הפעולה החזק ביותר עם ארצות הברית מבחינה אסטרטגית ומבצעית, מגיעים לרמה גבוהה ביותר".

הרמטכ"ל אף התריע בדבריו מתרחיש של מלחמה. "ביום פקודה ייפלו הרבה טילים, ואנחנו עושים הכל כדי למנוע את זה, וזה לא יהיה פשוט. מול האיום הזה אנחנו נעמיד תקיפה נרחבת ביותר בין אם בשטחים פתוחים של האויב או בנויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר