161 חולי קורונה בסכנת חיים

בשבוע: זינוק של 26.5 אחוז במספר החרדים שמצבם קריטי

מהנתונים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי בימים האחרונים נוספו 25 חרדים לרשימה הארוכה של אלו הנלחמים על חייהם בבי"ח, מפגיעת הקורונה • כעת 161 - כמחציתם 'קריטיים' - זקוקים לנס (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחלקת קורונה. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרסום ראשון: מספר חולי הקורונה הקשים מהציבור החרדי ממשיך לעלות, יום אחר יום, במקביל לירידה המסוימת במספר סך החולים הללו ברמה הארצית.

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי נכון לעכשיו, ועל פי הנתונים המעודכנים ליממה החולפת, מאושפזים לא פחות מ-161 חרדים חולי קורונה, שמצבם הרפואי חמור ביותר.

80 מהם במצב קשה, לעומת 72 שבוע קודם לכן (עלייה של 11.11%), ו-81 האחרים במצב קריטי, לעומת 64 לפני שבוע - זינוק של 26.5%. בסך הכללי, בשבעת הימים האחרונים חלה עלייה של 19 אחוז במספר החרדים שחייהם בסכנה.

יצוין, כי אלו המספרים המגיעים מבתי החולים, אך ישנם מאות בני אדם נוספים, בעיקר בשכונות החרדיות, שמצבם קשה, אך מעדיפים להיות מטופלים בבתיהם בעזרת מחוללי חמצן וליווי רפואי, אותם הם משיגים מארגוני החסד השונים.

בבתי החולים כידוע מתקשים להתמודד עם העומס הרב, בשל התחלואה המתפשטת, ונצפים מראות של אמבולנסים הממתינים במשך זמן רב בכניסה לחדר המיון כדי שהצוות הרפואי יתפנה לקבל את חולי הקורונה שהביאו.

וכך בין היתר תיארה הדס פינקל חובשת ונהגת אמבולנס של מד"א, ביומן שפרסמה ב'ידיעות אחרונות': "כשאנחנו מגיעים למיון בשעה 21:15 אני רואה את שרשרת האמבולנסים הממתינים. יש פה כאלה שמחכים מ־19:30 לקבל מיטה לחולי קורונה. לפני עוד ארבעה, מתוכם שניים שעבדו איתי משמרת ערב".

רופאה בכירה ב'אסותא', על פגיעת הנגיף ביולדות והיריוניות (צילום: דוברות בית החולים)

"את המיטה 'שלנו' אנחנו מקבלים בשעה 23:10, כשהמשמרת אמורה להסתיים ב־23:00. בזמן שהאישה שוכבת ארבע שעות באמבולנס, המשפחה שלה כבר הספיקה להגיע למיון ולחכות בחוץ".

"בזמן הזה, אם המטופל צריך לשירותים או לאכול, אסור לו. וזה יכול להימשך שעות. אתה מוצא את עצמך קונה לו אוכל, מאכיל, לוקח עבורו שמיכה", הוסיפה נהגת האמבולנס בתיאורה המחריד, שהתפרסם כאמור במלואו בעיתון ידיעות אחרונות: "אנחנו מביאים סיר מהמיון והם עושים את הצרכים באמבולנס. מלא מטופלים, אין מספיק מקום, אין מספיק צוותים. זה כמו פירמידה שקורסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר